Carrefour wprowadza w Polsce koncept Maxi. Na razie testy w trzech sklepach
W trzech sklepach Carrefoura w Polsce testowane są rozwiązania z konceptu Maxi, który znalazł się w globalnej strategii handlowego giganta. - W drugiej połowie roku będziemy go wdrażać w około 30 sklepach - mówi Wirtualnemedia.pl Tareck Ouabi, prezes Carrefour Polska.
Format Maxi to koncept sklepów Carrefoura obecnych w Brazylii. Centrala we Francji jesienią ub.r. zdecydowała, że rozwiązania w nim zastosowane będą wdrażane w całej sieci Carrefour w formie metody Max. Zapisano to w ogłoszonej Strategii Carrefoura 2026.
Chodzi tutaj o redukcję asortymentu żywnościowego o 20 proc. i postawienie na marki własne. Mocne cięcia mają dotyczyć oferty non-food - tym przypadku asortyment ze stałej oferty ma zostać pomniejszony o 40 proc. Natomiast w ramach niestałego asortymentu aż 50 proc. mają stanowić marki własne.
- Redukujemy zdublowane produkty które nie rotują dobrze. Zwiększamy miejsce dla naszej marki własnej - mówi Wirtualnemedia.pl Tareck Ouabi, prezes Carrefour Polska.
- Maxi to właściwie metoda, która pozwala zwiększać wydajność pracy i jej komfort - mówi Ouabi - Dziś np. towarujemy sztuka po sztuce, a potem będzie towarować z wykorzystaniem kartonów - dodaje. To trochę upodabnia hipermarket do dyskontów, gdzie też część asortymentu jest eksponowana w kartonach.
Testy Maxi w trzech sklepach w Polsce
Praktyka Maxi testowana w trzech hipermarketach Carrefoura w Polsce: na warszawskim Bemowie (to jedyny dwupoziomowy hipermarket sieci w naszym kraju), w Szczecinie i w Krakowie przy ul. Witosa. - W I kwartale wdrożyliśmy w nich Maxi. W II kwartale przyglądamy się temu. W drugiej połowie roku będziemy wdrażać Maxi w około 30 sklepów - mówi Ouabi.
Konceptu Maxi nie ma oficjalnie w nowym hipermarkecie kompaktowym, który ruszył w środę 31 maja br. w warszawskiej galerii Plac Unii. Zastosowano w nim jednak jego elementy np. chipsy są już sprzedawane z kartonów, ustawionych na regałach.
Łącznie w Polsce sieć Carrefour ma ponad 900 sklepów w różnych formatach oraz sklep internetowy.
W I kwartale br. firma Carrefour zanotowała w Polsce „silny” wzrost sprzedaży mimo wysokiej bazy z ub.r. Na naszym rynku łączne przychody handlowego giganta wyniosły 527 mln euro.
Dołącz do dyskusji: Carrefour wprowadza w Polsce koncept Maxi. Na razie testy w trzech sklepach