Biznesowy odpowiednik festiwalu filmowego w Cannes tworzy fundusz na rzecz inkluzywności i zrównoważonego rozwoju
Cannes Marché du Film, biznesowy odpowiednik festiwalu filmowego w Cannes, tworzy program impACT. Inicjatywa ma na celu poprawę "różnorodności, inkluzywności, reprezentatywności, zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialnego i etycznego wykorzystania danych" w międzynarodowym przemyśle filmowym.
Program impACT będzie realizowany w ramach wszystkich wydarzeń i programów Marché du Film. W programie znalazły się prelekcje, wykłady i debaty, których celem będzie promowanie "bardziej znaczącego opowiadania historii" oraz zapewnienie globalnemu przemysłowi filmowemu "wglądu i narzędzi do osiągnięcia równości na różnych poziomach produkcji filmowej, od scenariusza do pokazu na ekranie".
Inicjatywa powstaje we współpracy z Think-Film Impact Production, grupą specjalizującą się w etycznej produkcji filmowej.
- Kluczowe jest odblokowanie wartości wpływu przemysłu filmowego w celu promowania kwestii społecznych - powiedziała założycielka i dyrektor wykonawczy Think-Film Impact Production, Danielle Turkov Wilson
Partnerem programu impACT jest Microsoft.
Cannes Marché du Film odbywa się w tym roku tylko w formule online od 21 do 25 czerwca, przed festiwalem i targami filmowymi w Cannes, które potrwają od 6 do 17 lipca.
Dołącz do dyskusji: Biznesowy odpowiednik festiwalu filmowego w Cannes tworzy fundusz na rzecz inkluzywności i zrównoważonego rozwoju