Cannes Lions 2013 z nową kategorią. Ruszyły zgłoszenia
Od czwartku agencje z całego świata mogą zgłaszać projekty do tegorocznej edycji festiwalu reklamowego Cannes Lions. W konkursie pojawiła się nowa kategoria - Innowacyjność. W większości kategorii prace można zgłaszać do 28 marca.
W kategorii Innowacyjność pod uwagę będą brane nie tylko kampanie czy strategie marketingowe, lecz również serwisy internetowe, aplikacje, programy, a nawet urządzenia. Warunkiem jest to, żeby w kreatywny, nowatorki sposób pozwalały markom komunikować się z konsumentami. Kategoria ta nie jest podzielona na podkategorie.
Pozostałe kategorie w tegorocznej edycji Cannes Lions są takie same jak przed rokiem. W kategorii Film zgłoszenia potrwają do 1 marca, a w innych (Efektywność kreatywna, Warsztat filmowy, Prasa, Outdoor, Radio, Direct, Promo & Activation, Media, Cyber, Mobile, Design, PR, Titanium and Integrated, Branded content i rozrywka, Innowacyjność) do 28 marca. W większości kategorii opłata za przyjęcie pracy wynosi od 385 do 795 euro. Drożej jest tylko w kategoriach Efektywność kreatywna oraz Titanium and Integrated - 1225 euro.
W tym roku Cannes Lions będzie odbywać się od 16 do 22 czerwca. Już wiadomo, że tytuł Kreatywnego Marketera Roku otrzyma Coca-Cola (więcej na ten temat).
W ub.r. Grand Prix festiwalu zdobyła agencja R/GA z Nowego Jorku za kampanię opaski Nike+ Fuelband (zobacz szczegóły). Z polskich agencji najwięcej nagród (dwa Srebrne Lwy i Brązowego Lwa) zdobyła DDB Warszawa za reklamę McDonald’s w formie rozkładu jazdy (przeczytaj więcej).
Dołącz do dyskusji: Cannes Lions 2013 z nową kategorią. Ruszyły zgłoszenia