Cały świat kupuje online
86 procent z wszystkich badanych użytkowników internetu z całego świata dokonało zakupu przez internet, a ponad połowa zrobiła to w ciągu ostatniego miesiąca.
Pod tym względem najwyższy wskaźnik - 93 procent - odnotowano w Europie Zachodniej - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na przeprowadzone w październiku i listopadzie ubiegłego roku badanie firmy Nielsen.
Następne pod tym względem były: Ameryka Północna (92 procent), region Azji i Pacyfiku (84 procent), Ameryka Łacińska (79 procent) oraz region Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki (67 procent).
Jeszcze dwa lata temu, zakupy przez internet robił tylko co dziesiąty mieszkaniec naszej planety (627 milionów). Teraz liczba ta wzrosła o około 40 procent, do 875 milionów.
Wśród internautów, którzy w ciągu ostatnich trzech miesięcy dokonali zakupu online, największą popularnością cieszyły się książki, na które swoje pieniądze wydało w ten sposób 41 procent badanych.
Następne były tutaj: odzież i obuwie (36 procent), DVD i gry wideo (24 procent), bilety lotnicze/rezerwacje (24 procent), urządzenia elektroniczne (23 procent), muzyka (19 procent), kosmetyki (19 procent), sprzęt komputerowy (16 procent), podróże i rezerwacje hoteli (16 procent), bilety na różnego rodzaju wydarzenia (15 procent), oprogramowanie komputerowe (14 procent), artykuły spożywcze (14 procent), zabawki i lalki (9 procent), produkty sportowe (8 procent), samochody i części samochodowe (4 procent), pamiątki sportowe (3 procent) oraz inne (20 procent).
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Cały świat kupuje online