BZ WBK zamierza zmienić nazwę na Santander Bank Polska
Bank Zachodni WBK planuje zmienić nazwę na Santander Bank Polska. Jednocześnie przeniesie swoją główną siedzibę z Wrocławia do Warszawy. Marka BZ WBK jest obecna od 2001 roku, kiedy połączyły się Bank Zachodni i Wielkopolski Bank Kredytowy. W ostatnim okresie w reklamach BZ WBK występował Łukasz Nowicki.
Zmianę nazwy BZ WBK na Santander Bank Polska oraz siedziby banku z Wrocławia do Warszawy zapisano w projektach uchwał na walne zgromadzenie akcjonariuszy firmy. Odbędzie się ono 16 maja.
Głównym akcjonariuszem Banku Zachodniego WBK jest hiszpański Banco Santander, do którego należy 68,13 proc. akcji. W Polsce do Banco Santander należy też Santander Consumer Bank.
Bank Zachodni WBK powstał w 2001 roku w efekcie fuzji Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego. Do 2010 roku właścicielem banku była grupa Allied Irish Banks. Jesienią 2010 roku za 3,1 mld euro sprzedała Banco Santander posiadany pakiet 70,4 proc. akcji BZ WBK.
Mateusz Morawiecki rebranding BZ WBK zapowiadał już cztery lata temu
O tym, że Bank Zachodni WBK zmieni marką na Santander, władze banku mówiły już w połowie 2014 roku. - Planujemy w 2015 roku rozpocząć rebranding na markę naszego hiszpańskiego inwestora. To zrozumiała strategia z punktu widzenia właściciela, bowiem na pozostałych rynkach działa on pod nazwą Santander - tłumaczył Mateusz Morawiecki, ówczesny prezes BZ WBK, w rozmowie z PAP.
Z rebrandingu wycofano się jednak, po tym jak Komisja Nadzoru Finansowego zgłosiła zastrzeżenia, zwracając uwagę, że bank nie skonsultował z nią planów zapowiedzianych przez Morawieckiego. - Większościowy akcjonariusz banku (hiszpański bank Santander) zobowiązał się wobec KNF, że podejmując jakiekolwiek działania w zakresie zmiany nazwy lub marki banku, będzie kierował się przede wszystkim interesem banku, konsultując takie działania z KNF, która będzie informowana o przewidywanych kosztach ponoszonych przez bank w związku z tymi zmianami. Jak dotąd w tej sprawie konsultacji z KNF nie było - stwierdził regulator w komunikacie.
Zmieniono natomiast logo BZ WBK, w którym oprócz nazwy banku na zielonym tle pojawił się czerwony pas z napisem „Grupa Santander”.
BZ WBK w dziesiątce najcenniejszych polskich marek
Marka BZ WBK w rankingu najcenniejszych polskich marek w ub.r. według „Rzeczpospolitej” znalazła się na dziewiątym miejscu. Jej wartość oszacowano na 1,55 mld zł, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej.
Cenniejszą markę w sektorze bankowym ma tylko PKO BP (z wyceną wynoszącą 2,74 mld zł zajął trzecią pozycję), natomiast za BZ WBK znalazły się m.in. Bank Pekao (1,22 mld zł wartości marki), mBank (1,15 mld zł), Bank Millennium (623,2 mln zł) i Alior Bank (490,1 mln zł).
W reklamach BZ WBK od dekady występują znane osoby. Parę lat temu byli to zagraniczny aktorzy, m.in. John Cleese, Danny DeVito, Antonio Banderas i Kevin Spacey. Przy okazji Euro 2016 bank promowali trenerka fitness Anna Lewandowska i dziennikarz sportowy Mateusz Borek, a potem do Borka dołączył piłkarz Łukasz Fabiański.
We wrześniu ub.r. BZ WBK zaczął kampanię promującą m.in. wprowadzone wtedy do oferty Konto Jakie Chcę, w reklamach jako narrator występuje prezenter telewizyjny Łukasz Nowicki.
Na koniec września ub.r. BZ WBK miał 4,39 mln klientów, w tym 4,07 mln indywidualnych. Zajmował pod tym względem czwarte miejsce, za PKO BP (9,43 mln klientów ogółem), Bankiem Pekao (5,35 mln) i ING Bankiem Śląskim (4,52 mln).
W ub.r. BZ WBK zanotował 2,52 mld zł skonsolidowanego zysku netto, 5,28 mld zł wyniku z tytułu odsetek i 2,01 mld zł wyniku z tytułu prowizji. Na koniec roku wartość aktywów banku wyniosła 152,7 mld zł.
Dołącz do dyskusji: BZ WBK zamierza zmienić nazwę na Santander Bank Polska
taką jaką ma przejmują tylko część Raiffeisena - reszta będzie działać jak BPH