Budżet BMW dla Universal McCann
Dom mediowy Universal McCann wygrał przetarg na amerykański budżetmedialny firmy BMW.
W finałowej fazie przetargu należąca do Interpublic Groupagencja pokonała dom mediowy GSD&M Idea City (Omnicom Group),który do tej pory obsługiwał w tym zakresie producentasamochodów.
Według źródeł, medialny budżet BMW warty jest około 200 milionówdolarów. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w ubiegłymroku firma wydała za oceanem na reklamy 150 milionów dolarów, czylimniej więcej tyle samo co we wcześniejszych dwunastumiesiącach.
Producent ogłosił przetarg na planowanie i zakup mediów w USA wewrześniu ubiegłego roku, a do listopada zredukował liczbę jegouczestników do pięciu. Oprócz obu finalistów, były nimi niezależnedomy mediowe Horizon Media i Targetcast:TCM oraz należąca do AegisGroup agencja Carat.
W ubiegłym miesiącu agencja GSD&M Idea City zdobyła globalnybudżet reklamowy BMW. Wcześniej firma korzystała z usług różnychagencji reklamowych na różnych rynkach.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Budżet BMW dla Universal McCann