SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Branded content na miarę, czyli Srebrne Effie dla TalentMedia i Studia Tymbark

Studio Tymbark od kilku miesięcy jest największym i najchętniej oglądanym kanałem markowym na polskim YouTube w grupie widzów 15-24 lata. Srebrna statuetka Effie w kategorii branded content dla agencji TalentMedia potwierdza skuteczność i podkreśla rosnące znaczenie nowych narzędzi w komunikacji marketingowej.

YouTube bierze coraz większy kawałek reklamowego tortu. W grupie 15-24-latków klasyczne kanały telewizyjne zdecydowanie przegrywają z YT. Jak wynika z najnowszych badań, to społecznościowa platforma video jest najchętniej oglądanym medium* wśród wspomnianej grupy. Młodzi konsumenci wybierają nowe formy reklamy i świadomie się w nie angażują. Ten wyraźny trend stanowi dobrą okazję dla marek do kreatywnego i skutecznego zaprezentowania swoich produktów. Doskonałym przykładem YouTubowego sukcesu jest Studio Tymbark, które w ciągu kilkunastu miesięcy od uruchomienia zyskało ponad 235 tys. subskrypcji, stając się największym kanałem markowym polskiego YouTube**. Kampanię Tymbarku doceniło także jury tegorocznej edycji Effie Awards przyznając srebrną statuetkę agencji TalentMedia, która stoi za koncepcją, strategią i realizacją Studia Tymbark.

Trend, moda czy przyszłość?

- Każdego miesiąca ponad 20 mln Polaków odwiedza YouTube, a czas spędzany na platformie wydłuża się o 50% rok do roku. Rosnąca popularność YT sprawia, że w naturalny sposób rośnie zainteresowanie marek aktywnościami z kategorii video online – przekonuje Krystian Botko, CEO TalentMedia -  Zwyczaje i wybory konsumentów zmieniają się, dlatego obecnie bardzo wiele firm planuje swoje strategie komunikacji uwzględniając specyfikę przekazów video w Internecie – dodaje Botko.

Dotyczy to przede wszystkim (ale nie tylko) kampanii skierowanych do młodych odbiorców. Komunikacja do tej grupy jest szczególnie wymagająca i to z kilku powodów. Młodzi są nie tylko odporni na tradycyjny przekaz reklamowy, ale stanowią też duży odsetek wśród konsumentów blokujących reklamy online, w ogólnej liczbie 7,6 mln Polaków korzystających z systemu AdBlock***. Młodzi Polacy odchodzą od tradycyjnych form przekazu jak TV czy radio. Już w 2014 zasięg video online w tej grupie przewyższył zasięg TV i aktualnie wynosi 94%*. Jednocześnie młodzi są bardzo selektywni w konsumpcji treści online, ponieważ mają do nich nieograniczony dostęp. Zamiast treści od marek wybierają te tworzone przez ich idoli, osoby podobne do nich. I to z nimi spędzają większość czasu w sieci.

Case Studia Tymbark

Zmiany w sposobie konsumpcji mediów i popularność video w Internecie zostały praktycznie wykorzystane podczas tworzenia strategii i kreacji dla nowej kampanii Tymbarku. Wiosną 2016 roku producent popularnych soków i napojów wystartował z projektem własnego kanału na YouTube pod nazwą Studio Tymbark. Format połączył w sobie najlepsze elementy klasycznego telewizyjnego show z twórczością popularnych YouTuberów jak SKKF, JDabrowsky i Banshee.

- U podstaw sukcesu Studia Tymbark leżało zbudowanie takiej platformy na YouTube, która będzie regularnie dostarczać młodym ludziom rozrywki, jakiej oczekują, w czasie jaki wybierają i w wykonaniu idoli, których rozumieją i podziwiają -  uważa Krystian Botko. Zaangażowanie młodych celebrytów polskiej sieci okazało się strzałem w dziesiątkę – w ciągu kilkunastu miesięcy od powstania Studio Tymbark zostało najpopularniejszym kanałem markowym w Polsce i aktualnie może pochwalić się 235 tys. subskrypcji. Ten imponujący wynik pokazuje, ilu internautów wybrało zaproponowane treści i z własnej woli zdecydowało się oglądać każdy odcinek. Widownia, którą zgromadził kanał Tymbarku już teraz równa się widowni telewizyjnych stacji tematycznych, a każdy odcinek ogląda średnio 100 tys. osób**.

- Rozrywkowa forma programu była kluczowa do przekazywania wartości marki. Młodzi konsumenci wolą treści lifestyle`owe, dlatego bardzo trudno dotrzeć do nich poprzez reklamę “push” – wyjaśnia Botko - Regularna komunikacja marki poprzez Studio Tymbark sprawia, że młodzi z własnej woli wybierają i przyjmują na masową skalę jej treść “pull”. Jednocześnie bardzo się cieszę, że udało nam się zgromadzić tak dużą publiczność, która co tydzień śledzi nowe odcinki i autentycznie angażuje się w to co się dzieje w Studio. Przykład ten pokazuje też, jaki jest klucz, żeby trafić do młodego, wymagającego odbiorcy.  – dodaje Krystian Botko.

 

Efekt

Studio Tymbark od kilku miesięcy jest największym i najchętniej oglądanym kanałem markowym na polskim YouTube w grupie widzów 15-24 lata. Srebrna statuetka Effie w kategorii branded content potwierdza skuteczność i podkreśla rosnące znaczenie nowych narzędzi w komunikacji marketingowej.

Źródła danych:
* Średni miesięczny zasięg TV oraz Video w Internecie dla osób w wieku 16-24. Źródło: Opracowanie własne na bazie danych Gemius i Nielsen Audience Measurement - estymacje domu mediowego
** Dane z YouTube Analytics kanału. Raport Sotrender YouTube Trends 08.2017
***Raport IAB sierpień 2016 “Zjawisko blokowania reklam”
****TV kwiecień 2016, Nielsen Audience Measurement, YT grudzień 2015 Megapanel Gemius/PBI - opracowanie własne domu mediowego