SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Biegi narciarskie wygrały z konkurencją. Justyna Kowalczyk zyskała 130 tys. widzów

Średnio 2,32 mln widzów oglądało w minionym sezonie relacje z Pucharu Świata w biegach narciarskich z udziałem Justyny Kowalczyk. Relacje w porównaniu z poprzednim sezonem zyskały 130 tys. oglądających a wpływy z reklam wyniosły 14,6 mln zł.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnio wszystkie relacje z zawodów Pucharu Świata w biegach narciarskich pokazywane na antenie TVP2 w okresie od 24 listopada 2012 roku do 24 marca 2013 roku oglądało średnio 2,32 mln osób. Przełożyło się to na 23,13 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 16,55 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W minionym sezonie najwięcej widzów zgromadziła transmisja w Val di Fiemme, która odbyła się 6 stycznia br. Był to ostatni etap prestiżowego turnieju Tour de Ski, który wygrała Justyna Kowalczyk. Obejrzało go aż 4,62 mln osób.

Relacje z biegów w porównaniu z sezonem 2011/2012 zyskały 130 tys. widzów, choć spadł ich udział w rynku telewizyjnym. W okresie od listopada 2011 do marca 2012 oglądało je średnio 2,19 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 23,96 proc. oraz 18,58 proc. udziału (więcej na ten temat).

Dwójka w czasie transmisji z zawodów była liderem w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce zajmowała TVP1, której średni udział w tym czasie wyniósł 10,97 proc. Dalej uplasowały się: Polsat (10,30 proc.) oraz TVN (10,19 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVP2 również była liderem, ale drugie miejsce zajęła TVN przed Polsatem i TVP1.

Wpływy reklamowe TVP2 przy emisji Pucharu Świata w biegach narciarskich w sezonie 2012/2013 wyniosły 14,6 mln zł. Dla porównania, rok wcześniej były one niższe o 0,7 mln zł. Wówczas Dwójka z reklam zarobiła 13,9 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W klasyfikacji generalnej Pucharu Świata w biegach w sezonie 2012/2013 pierwsze miejsce zajęła Justyna Kowalczyk.


Trzy topowe relacje z zawodów Pucharu Świata w biegach narciarskich

DataZawodyWszyscy 4+
AMRSHR %
06-01-2013VAL DI FIEMME461629536,13%
30-12-2012OBERHOF407722932,87%
01-01-2013VAL MUSTAIR381281326,12%


 Oglądalność konkurencji w czasie transmisji zawodów

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVP2-PŚ w biegach narciarskich231555923,13%16,55%
TVP1109383110,97%8,62%
Polsat102701010,30%11,68%
TVN101589310,19%12,03%

Dołącz do dyskusji: Biegi narciarskie wygrały z konkurencją. Justyna Kowalczyk zyskała 130 tys. widzów

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
M
Już wiadomo dlaczego TVP-OLITRUK ukrywa swoje wielkopomne sukcesy finansowe z 2012. Czeka na podparcie misji biegowej, biegowej. Ale to nie ten sezon.
odpowiedź
User
GOUVENAUX
To bieganie tej Góralki Justysi Kowalczyk na nartach jest nudne, jak flaki z olejem :-) To juz ciekawsze sa te skoki na deskach narciarskich, bo przynajmniej jakis spektakularny wypadkei moze sie wydarzyc i wtedy wreszcie coś się dzieje :-) :-) TVP POIITRUk chyba juz ledwo zipie :-)
odpowiedź
User
@GOUVENAUX
tfuj nik to zawartość twojego mózgu, tfuj
odpowiedź