Biegi narciarskie wygrały z konkurencją. Justyna Kowalczyk zyskała 130 tys. widzów
Średnio 2,32 mln widzów oglądało w minionym sezonie relacje z Pucharu Świata w biegach narciarskich z udziałem Justyny Kowalczyk. Relacje w porównaniu z poprzednim sezonem zyskały 130 tys. oglądających a wpływy z reklam wyniosły 14,6 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnio wszystkie relacje z zawodów Pucharu Świata w biegach narciarskich pokazywane na antenie TVP2 w okresie od 24 listopada 2012 roku do 24 marca 2013 roku oglądało średnio 2,32 mln osób. Przełożyło się to na 23,13 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 16,55 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W minionym sezonie najwięcej widzów zgromadziła transmisja w Val di Fiemme, która odbyła się 6 stycznia br. Był to ostatni etap prestiżowego turnieju Tour de Ski, który wygrała Justyna Kowalczyk. Obejrzało go aż 4,62 mln osób.
Relacje z biegów w porównaniu z sezonem 2011/2012 zyskały 130 tys. widzów, choć spadł ich udział w rynku telewizyjnym. W okresie od listopada 2011 do marca 2012 oglądało je średnio 2,19 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 23,96 proc. oraz 18,58 proc. udziału (więcej na ten temat).
Dwójka w czasie transmisji z zawodów była liderem w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce zajmowała TVP1, której średni udział w tym czasie wyniósł 10,97 proc. Dalej uplasowały się: Polsat (10,30 proc.) oraz TVN (10,19 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVP2 również była liderem, ale drugie miejsce zajęła TVN przed Polsatem i TVP1.
Wpływy reklamowe TVP2 przy emisji Pucharu Świata w biegach narciarskich w sezonie 2012/2013 wyniosły 14,6 mln zł. Dla porównania, rok wcześniej były one niższe o 0,7 mln zł. Wówczas Dwójka z reklam zarobiła 13,9 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W klasyfikacji generalnej Pucharu Świata w biegach w sezonie 2012/2013 pierwsze miejsce zajęła Justyna Kowalczyk.
Trzy topowe relacje z zawodów Pucharu Świata w biegach narciarskich
Data | Zawody | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
06-01-2013 | VAL DI FIEMME | 4616295 | 36,13% |
30-12-2012 | OBERHOF | 4077229 | 32,87% |
01-01-2013 | VAL MUSTAIR | 3812813 | 26,12% |
Oglądalność konkurencji w czasie transmisji zawodów
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2-PŚ w biegach narciarskich | 2315559 | 23,13% | 16,55% |
TVP1 | 1093831 | 10,97% | 8,62% |
Polsat | 1027010 | 10,30% | 11,68% |
TVN | 1015893 | 10,19% | 12,03% |
Dołącz do dyskusji: Biegi narciarskie wygrały z konkurencją. Justyna Kowalczyk zyskała 130 tys. widzów