Apple opóźnia debiut rynkowy zegarka Apple Watch
Elektroniczny zegarek Apple Watch pojawi się na rynku wiosną 2015 roku - zapowiada Angela Ahrendts, szefowa sprzedaży Apple. To o dwa miesiące później, niż pierwotnie planowano.
Wiadomość o opóźnieniu wprowadzenia do sklepów nowego zegarka Apple Watch pojawiła się w wewnętrznej korespondencji, którą Ahrendts rozesłała do swoich pracowników.
„Bierzemy udział w długim i szybkim maratonie, i nic nas nie zatrzyma. Przed nami okres świątecznych zakupów, później czeka nas chiński Nowy Rok, a po nim, wiosną, wprowadzenie na rynek naszego nowego zegarka” - napisała szefowa sprzedaży Apple’a.
Apple Watch został zaprezentowany we wrześniu br. podczas tej samej konferencji, na której koncern ogłosił premierę telefonów iPhone 6 oraz iPhone 6 Plus (zobacz szczegóły). Kierujący firmą Tim Cook zapowiedział wówczas, że Apple Watch pojawi się w sprzedaży na początku 2015 roku. Korespondencja wysłana przez Ahrendts oznacza jednak, że tak się nie stanie.
Już w momencie ogłoszenia styczniowej daty wprowadzenia na rynek Apple Watcha niektórzy eksperci rynku komputerowego zwracali uwagę na fakt, że jest to odległy termin i dla koncernu z Cupertino może oznaczać kłopoty.
- Zastanawia data wprowadzenia Apple Watcha do sprzedaży, czyli początek 2015 roku - powiedział we wrześniu portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Konderski, redaktor naczelny „PC Formatu”. - To dziwna polityka producenta z Cupertino, bo do czasu pojawienia się zegarka w sklepach wszyscy najwięksi konkurenci Apple’a zdążą dostosować do niego swoją obecną ofertę w dziedzinie smartwatchy, a mówiąc bardziej wprost - po prostu ulepszą i poprawią swoje produkty na wzór tego, co proponuje Apple. W rezultacie w momencie wprowadzenia na rynek Apple Watch nie będzie już urządzeniem wyjątkowym, a tylko jednym z wielu smartwatchy o podobnych parametrach - przestrzegał Konderski.
Jak ustalił serwis 9to5mac w momencie wprowadzenia do sklepów urządzenia Apple Watch jego producent zamierza oferować w swoich sklepach możliwość wcześniejszego wypróbowania zegarka przez klientów, zanim zdecydują się, czy go kupić. Przewidywana cena Apple Watcha to 349 dol.
Dołącz do dyskusji: Apple opóźnia debiut rynkowy zegarka Apple Watch