Agora chce zostać liderem na Ukrainie
Agora chce zostać w ciągu kilku lat liderem ukraińskiego rynkuinternetowego, wynika z wypowiedzi dyrektora internetowego pionuspółki Tomasza Józefackiego w środę. Agora może tworzyć na tamtymrynku ukraińskie wersje swoich polskich portali.
"Sytuacja na ukraińskim rynku internetowym przypomina Polskę 5-6lat temu" - powiedział Józefacki dziennikarzom po konferencjiprasowej. Jego zdaniem, wzrost tamtego rynku będzie bardzoszybki.
"Nie chcemy jednak przeinwestować, dopóki rynek nie będziegotowy - mieliśmy do czynienia z takimi sytuacjami w Polsce" -dodał Józefacki. W tej chwili Agora ma na Ukrainie zarejestrowanąspółkę i biuro. Na jej ukraińskiej platformie blogowej (lokalnejwersji blox.pl) działa w tej chwili ponad tysiąc blogów.
"Mamy na Ukrainie niewielki zespół" - powiedział Józefacki.Zaznaczył, że Agora będzie zwiększała swoje inwestycje na Ukrainiew miarę rozwoju tamtejszego rynku.
Według publikowanych wcześniej szacunków Agory, w całym rokuwydatki na reklamę w internecie w Polsce wzrosną o 35-40%, wtelewizji - o 11-12%, w reklamie zewnętrznej - o 10%, w radiu - o7-8%, w magazynach - o 5% i w dziennikach - o 4%. Spółkazapowiedziała, że w II połowie roku może je zweryfikować.
Przychody reklamowe serwisów internetowych Agory w I kw. wzrosłyo 115%. Dyrektor sprzedaży pionu internetowego Agory PrzemysławBartkowiak poinformował, że w I kw. przychody Gazeta.pl z tytułureklam "display" wyniosły ok. 8,8 mln zł.
Agora w I kw. 2008 r. osiągnęła skonsolidowany zysk nettoprzypisany akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 18,66mln zł wobec 14,27 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychodywyniosły 313,42 mln zł wobec 302,73 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Agora chce zostać liderem na Ukrainie