SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja Prodigious: wpływy spadły o 4,6 proc., ponad połowa od Saatchi&Saatchi IS

W ub.r. agencja produkcyjna Prodigious, należąca do Publicis Groupe,zanotowała spadek przychodów o 4,6 proc. do 15,65 mln zł oraz zysku netto z 2,41 mln zł do 511,7 tys. zł. Ponad połowę przychodów zapewniła firmie agencja reklamowa Saatchi&Saatchi IS.

Agencja Prodigious po wznowieniu działalności w 2015 roku świadczy usługi produkcyjne dla innych firm z koncernu Publicis Groupe. Zajmuje się m.in. postprodukcją, niskobudżetowymi projektami producenckimi, usługami internetowymi i DTP. W sprawozdaniu złożonym w KRS zaznaczyła, że na przełomie ub. i br. poszerzyła kompetencje o usługi studia dźwiękowego i korekcji kolorystycznej.

Prodigious w ub.r. realizowała usługi wyłącznie w ramach Publicis Group. Przychody spółki od agencji reklamowej Saatchi&Saatchi IS wyniosły 8,52 mln zł, od Leo Burnettt - 1,37 mln zł, od Publicis Lion - 1,05 mln zł, od agencji Publicis - 815,6 tys. zł, a od MMS Communication Belgium - 808,1 tys. zł.

- W 2019 spółka umacniała swoje kompetencje w zakresie usług digitalowych i post-produkcyjnych jak również produkcji tzw. low-cost polegających na przygotowywaniu reklam nie wymagających ogromnych nakładów organizacyjnych i kosztowych - podsumowała w sprawozdaniu.

Więcej pracowników, 30 proc. kosztów w ramach Publicis Groupe

Koszty operacyjne Prodigious wyniosły w ub.r. 14,9 mln zł, o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej (13,37 mln zł). Wydatki na usługi obce poszły w górę z 8,05 do 9,69 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,98 do 3,33 mln zł, a ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 438,6 do 518,1 tys. zł. W ub.r. firma zatrudniała średnio 29 osób, o cztery więcej niż rok wcześniej.

Natomiast nakłady na zużycie materiałów i energii zmalały z 1,81 do 1,07 mln zł.

Spółka przeznaczył 4,45 mln zł na zakupy od innych podmiotów z Publicis Groupe. 2,03 mln zł wydała u Saatchi&Saatchi IS, 1 mln zł u Publicis, a 990,9 tys. zł u MSL Group.

Niższy zysk wskutek rozwoju kompetencji

Mocno zmalały wyniki rentowności Prodigious. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 3,02 mln zł do 742,6 tys. zł, zysk operacyjny - z 3,03 mln zł do 758,4 tys. zł, a zysk netto - z 2,41 mln zł do 511,7 tys. zł (spółka zapłaciła w ub.r. 134,5 tys. zł podatku dochodowego, wobec 570,7 tys. zł rok wcześniej).

W sprawozdaniu firma wyjaśniła, że jej zysk zmalał „z uwagi na wysokie nakłady na rozwój dodatkowych kompetencji”.

- Systematycznie wzrasta popyt na digitalowe usługi reklamowe oraz na usługi z zakresu produkcyjnego i postprodukcyjnego. Istotnym zagrożeniem dla spółki jest duża rywalizacja wśród pracodawców na rynku pracy i związana z tym trudność w rekrutacji odpowiednio wykwalifikowanych pracowników - dodano.

Właścicielem Prodigious jest agencja Leo Burnett. Cały zeszłoroczny zysk spółki otrzymała w formie dywidendy.

Jakie są wyniki innych polskich firm z Publicis Groupe?

W ub.r. agencja reklamowa Publicis Poland zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 26,2 proc. do 33,16 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 4,78 do 1,12 mln zł. - Rok 2019 przebiegał pod znakiem renegocjacji istniejących kontraktów oraz pewnego spowolnienia działań klientów ze względu ogromną aktywność rok wcześniej - opisała firma w sprawozdaniu. Należąca do niej spółka Publicis Lion miała 14,72 wpływów i 224 tys. zł zysku.

W przypadku agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa przychody sprzedażowe zmniejszyły się o 21,7 proc. do 21,85 mln zł, a zysk operacyjny z 1,69 do 1,47 mln zł. Natomiast zysk netto firmy poszedł w górę z 30,23 do 39,1 mln zł, głównie dzięki dywidendom od Starcomu i SMG Poland.

Z kolei przychody agencji public relations MSL Group zwiększyły się o 23,3 proc. do 40,57 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 33,9 proc. do 38,68 mln zł zysk netto zmalał z 3,56 do 2,08 mln zł. W związku z epidemią firma wprowadziła oszczędności, m.in. obniżki pensji.

Dołącz do dyskusji: Agencja Prodigious: wpływy spadły o 4,6 proc., ponad połowa od Saatchi&Saatchi IS

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MArta
Prodigious w ub.r. realizowała usługi wyłącznie w ramach Publicis Group.
:) Czytaj "Mamy dom produkcyjny, o który na wolnym rynku nikt się nawet nie potknie, ale nam się przydaje do wciskania klientom absurdalnych stawek." Pecunia non olet, Nie wiem jak to będzie po FR
odpowiedź