AGB Nielsen za 340,9 tys. zł dostarczy KRRiT dane telemetryczne
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zawarła z AGB Nielsen Media Research nową umowę na dostarczanie danych telemetrycznych. Roczny kontrakt opiewa na kwotę 340,9 tys. zł.
Przetarg KRRiT dotyczył dostarczania zanonimizowanych baz danych z ciągłego pomiaru widowni telewizyjnej realizowanego na panelu reprezentatywnym ze względu na społeczno-demograficzne cechy gospodarstw domowych posiadających odbiorniki telewizyjne na terenie całego kraju.
Ofertę w przetargu złożyła tylko jednak firma - AGB Nielsen Media Research, która obecnie jako jedyna na polskim rynku dostarcza dane telemetryczne, na których bazują nadawcy i agencje mediowe.
W swojej ofercie zaproponowała cenę 340,9 tys. zł. KRRiT zamierza zawrzeć z tym instytutem umowę na rok.
KRRiT oczekiwała udostępnienia jej oprogramowania niezbędnego do potrzeb związanych z wykorzystaniem i analizą danych, przeprowadzenia wszelkich niezbędnych konsultacji i instruktażu w zakresie obsługi udostępnionego oprogramowania, świadczenia usługi serwisowej przez cały okres obowiązywania umowy.
AGB Nielsen będzie też udostępniać KRRiT nagrania programów ogólnopolskich dostępnych (co najmniej) w naziemnej telewizji cyfrowej w ciągu co najmniej 2 miesięcy od nadania programu, bazy nagrań spotów reklamowych i sponsorskich wyemitowanych co najmniej w programach naziemnej telewizji cyfrowej. Udostępni też regulatorowi informacje o badaniu założycielskim oraz metodologii badania.
Dodatkowo Krajowa Rada oczekuje udostępnienia archiwalnych baz danych telemetrycznych obejmujących okres od co najmniej 1 stycznia 2012 roku do 28 lutego 2022 roku. KRRiT wymaga, by wybrana firma użyła co najmniej 2 500 mierników do pomiaru widowni telewizyjnej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej z ogólnopolskiego, reprezentatywnego panelu i za pośrednictwem internetu. Oczekuje dostępu do danych o oglądalności programów telewizji publicznej (TVP S.A.) i badanych programów koncesjonowanych w Polsce, a optymalnie także programów niekoncesjonowanych dostępnych w Polsce (dane minuta po minucie przygotowywane w formacie umożliwiającym ich odczyt w oprogramowaniu). Poza tym zwycięska firma będzie zobowiązana dostarczać KRRiT oglądalności monitorowanych programów wskazanych przez Radę (dane minuta po minucie) we wskazanych grupach celowych, oglądalności monitorowanych programów, bloków i spotów reklamowych oraz wskazań sponsorskich w formacie umożliwiającym ich odczyt w oprogramowaniu itd. KRRiT dopuszcza też poszerzenie oferty o udostępnienie archiwalnych baz danych telemetrycznych z okresu od 1 stycznia 1997 roku do 31 grudnia 2011 roku.
Dołącz do dyskusji: AGB Nielsen za 340,9 tys. zł dostarczy KRRiT dane telemetryczne