Aflofarm dominuje w reklamie tv - w br. wydał dwa razy więcej niż P&G, Nestlé i Orange (TOP 10)
Aflofarm Farmacja Polska pozostaje w br. niekwestionowanym liderem wydatków reklamowych w telewizji. Zajmujące pod tym względem kolejne miejsca polskie oddziały Procter & Gamble, Nestlé i Orange wydały po ponad dwa razy mniej od niego.
W okresie od stycznia do października br. Aflofarm cennikowo zainwestował w reklamę telewizyjną 883,3 mln zł - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Było to 35,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku.
Wydatki lidera były ponad dwukrotnie wyższe od tych, które na reklamę w telewizji przeznaczył drugi największy reklamodawca - koncern Procter & Gamble Polska. Ta firma zostawiła w stajach telewizyjnych 421,8 mln zł, 16 proc. więcej niż rok temu. Trzecie miejsce należy do Nestlé Polska. Ta firma zwiększyła swoje nakłady na reklamę tv o 22,1 proc. - do 417,5 mln zł.
Kolejne miejsca w rankingu największych reklamodawców telewizyjnych w br. należą do: Orange Polska - 415,4 mln zł wydatków. (brak porównania rok do roku, bo w ub.r. jeszcze osobno działały Grupa TP i PTK Centertel), USP Zdrowie - 321,0 mln zł (31,5 proc. więcej niż przed rokiem), Unilever Polska - 319,2 mln zł (spadek o 41 proc.), P4, operator sieci Play - 288,3 mln zł (wzrost o 16,1 proc.), Ferrero Polska - 283,5 mln zł (spadek o 10,7 proc.), PepsiCo Poland - 255,7 mln zł (spadek o 0,4 proc.), Polkomtel, operator Plusa - 244,3 mln zł (spadek o 16,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Aflofarm dominuje w reklamie tv - w br. wydał dwa razy więcej niż P&G, Nestlé i Orange (TOP 10)