SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Adidas, Nestle, T-Mobile - najwięksi reklamodawcy wideo w polskiej sieci, Facebook bez spotów farmaceutyków (raport)

Na Facebooku brakuje reklam wideo farmaceutyków, ale obejrzeć można spoty promujące alkohole wysokoprocentowe. Adidas, Nestle, T-Mobile to z kolei najwięksi reklamodawcy wideo w sieci. Tak wyglądał rynek reklamy internetowej w ostatnim tygodniu lutego br. według badania Gemiusa.

Jedynie w branży farmaceutycznej Facebook nie znajduje się nawet w pierwszej piątce wydawców. Kolejną branżą, która nie inwestuje istotnie w social video, jest sektor handlowy, za to zauważalny jest tu największy udział serwisu YouTube (Grupa Google) i Grupy Onet.

Branża odzieżowa i telekomunikacyjna, napoje i alkohole, handel oraz kosmetyki i higiena osobista bardzo istotnie inwestują w reklamę wideo na Facebooku. Branża spożywcza i farmaceutyczna skupiały w ostatnim tygodniu emisje na YouTubie i w playerze TVN.

Jako osobną kategorię potraktować można takie serwisy jak Cda.pl i Gry.pl, które mają bardzo istotny udział w emisji wszystkich kampanii wideo online. W gronie ich reklamodawców znalazły się nie tylko firmy z branży rozrywkowej, jak producenci gier, ale też reklamodawcy z branży finansowej (Cda.pl) czy spożywczej (Gry.pl).

"Rozrywka" oraz "Media książki CD & DVD" to branże, w których istotny udział miały emisje autopromocyjne. Jeśli spojrzeć na rynek bez autopromocji, w ostatnim tygodniu lutego internauci widzieli najwięcej reklam wideo marek producentów żywności, istotnie więcej niż reklam z branży telekomunikacyjnej.

Największe udziały ilościowe w reklamie wideo online ma Facebook i YouTube. Porównywalny jest zsumowany zasięg kampanii wideo na obu serwisach, ale na YouTube istotną część odsłon stanowiły kampanie autopromocyjne (16 proc.). Rzucają się w oczy duże kampanie marek Adidas i Raiffeisen Polbank skoncentrowane na Facebooku. Natomiast w obu przypadkach widoczne są rozpoczęte emisje, przy czym należy pamiętać, że YouTube to wideo In-Stream (z możliwością pominięcia i możliwością rozliczenia w modelu True View), a Facebook ma reklamy wideo prezentowane między postami i rozpoczynające emisję automatycznie (autoplay).

Badanie gemiusAdReal dostarcza informacji o tym, jak internauci oglądają reklamy. Dzięki niemu reklamodawcy mogą prześledzić działania reklamowe konkurencji, sprawdzić na których stronach internetowych emitowała kampanie i jaki był ich zasięg. Dla wydawców to z kolei źródło wiedzy o tym, jakie działania podejmują inni wydawcy i jaki jest ich rzeczywisty udział w poszczególnych kampaniach. Badanie jest realizowane na reprezentatywnej próbie polskich internautów korzystających z najpopularniejszych przeglądarek (Firefox, Chrome, Opera) na PC. Dane o strukturze i wielkości populacji internautów w Polsce pochodzą z badania gemiusAudience. Udziały ilościowe w rozpoczętych emisjach reklam wideo (In-Stream, In-Display, social) pokazują skalę kampanii i ogólną strategię inwestowania, ale nie odzwierciedlają wydatków.

Dołącz do dyskusji: Adidas, Nestle, T-Mobile - najwięksi reklamodawcy wideo w polskiej sieci, Facebook bez spotów farmaceutyków (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl