SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party

Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Adform jako jedyna globalna, niezależna i w pełni zintegrowana platforma zakupowa dla nowoczesnego marketera opublikowała najnowsze dane potwierdzające, że większość wydawców z kluczowych europejskich rynków przekazuje identyfikatory First Party do otwartego systemu reklamowego.

●    Dania: 100%
●    Wielka Brytania: 93%
●    Hiszpania: 90%
●    Francja: 87%
●    Niemcy: 83%
●    Włochy: 81%
●    Holandia: 73%
●    Norwegia: 72%
●    Szwecja: 72%
●    Polska: 66%

 

*Procentowy udział domen przekazujących 1st Party ID z generujących 80% wydatków reklamowych w Adform.
 

Jakob Bak, współzałożyciel Adform, wyjaśnia wagę tego kamienia milowego:
„Mając wysoki poziom udziału przeglądarek Safari i Mozilla w Niemczech oraz krajach nordyckich zauważamy, w efekcie naszych działań, podobną ilość zakupionych odsłon w oparciu o identyfikatory 1st party i 3rd party. Oczekujemy, że zakupy oparte o identyfikatory 1st party z końcem tego roku przewyższą ilość odsłon kupionych w oparciu o ciasteczka 3rd party. Jednak warto zauważyć, że poziom adopcji różni się pomiędzy krajami. Wydawcy pokazują, że są gotowi, więc teraz zwracamy się do strony zakupowej i wszystkich CMO, aby objęli prowadzenie w zmianach po swojej stronie. Mając gotową skalę podaży u wydawców, to najlepszy czas, aby marki zaczęły swobodnie korzystać z dostępu do użytkowników o wysokiej wartości a obecnych w przeglądarkach Safari i Mozilla. Jednocześnie, marki zdobędą ważny wgląd w to, jak używać 1st Party ID zamiast 3rd Party Data. To nie jest szybka i prosta zmiana, która może czekać do ostatniej chwili.”

Zaglądając głębiej w dane Adform widzi, że wielu wydawców, którzy zdecydowali się na przekazanie identyfikatorów 1st Party nie wykorzystuje 100% możliwości swojego ruchu. Europejscy wydawcy mogą mówić o sukcesie, inne regiony natomiast pokazują zróżnicowany poziom adopcji. Na przykład, gdy około 68% dużych amerykańskich wydawców dodaje 1st party ID do ruchu, to całościowo ilość tych identyfikatorów utrzymuje się na poziomie poniżej 20%. Wynika to, z dodania ID do mniejszej części swojego ruchu, w tym głównie pochodzących od zalogowanych użytkowników.

Bak komentuje te wyniki: „Po pierwsze, ważne jest źródło i typ identyfikatorów 1st Party – w wielu przypadkach wydawcy dzielą się jedynie identyfikatorami opartymi o logowanie. Dla przykładu, w Stanach Zjednoczonych identyfikatory oparte o login stanowią najpopularniejszy rodzaj 1st Party ID.  W Europie większość z nich oparta jest na 1st party cookie. Te natomiast można zdecydowanie bardziej skalować - nawet do 100% ruchu wydawcy. Po drugie pewne techniczne ograniczenia stają się bardziej widoczne. Nie wszystkie platformy podażowe SSP w pełni wspierają przekazywanie 1st Party ID do szeroko pojętego systemu reklamowego, w tym do Adform oraz innych niezależnych platform. To takich należą główni gracze, zarówno Google, jak i Xandr. Na szczęście, dziewięciu na dziesięciu wydawców używa kilku różnych systemów. Fakt ten, pomimo wszystko wprowadza efekt dodatkowego zróżnicowania. Na innych rynkach udział procentowy może być mniejszy, ponieważ wydawcy nie oznaczają wszystkich partnerskich źródeł ruchu SSP tym typem ID.”

Najnowsze wyniki Adform mocno wskazują na to, że przed wkroczeniem w rok 2022 podaż 1st Party ID będzie znacznie przewyższać wolumen planowanych do wycofania 3rd Party ID. Pomimo to, absolutnie kluczowym elementem przyspieszenia tempa tych zmian jest pomoc i zaangażowanie wszystkich CMO, na czele z wiodącymi globalnymi domami mediowymi.

David Kaganovsky, Global Chief Technology Officer w Wavemaker, w swoim komentarzu stwierdza: „Zachęcające jest to, że na globalnym poziomie wydawcy prą w kierunku rozwiązań. Dobrze widzieć, że Europa przewodzi w transformacji do bycia gotowym na wycofanie 3rd Party ID i pokazuje prawdziwy progres w przekazywaniu 1st Party ID. To robi wrażenie. Miło widzieć Adform w roli lidera procesu oraz zachęcające wyniki wydawców, które płyną z efektu obecności w pierwszej fali zmian”.

Miles Pritchard, Managing Partner w OMD EMEA, ma podobne odczucia: „To jest dokładnie to, czego branża potrzebuje – usłyszeć, że wydawcy z powodzeniem przekazują 1st Party ID. Adform jest prekursorem i wyprzedza branżę w tym zakresie. Dodatkowo od lat pracował nad rozwiązaniem uwzględniającym przyszłe zmiany, a teraz pokazuje wyniki uzasadniające fakt, że to rozwiązanie działa”.

O Adform
Adform jest jedyną globalną, niezależną i w pełni zintegrowaną platformą reklamową zbudowaną pod nowoczesny marketing. Unikalna technologia korporacyjna – Adform FLOW – posiada najwyższej jakości UX oraz pozwalającą na skalowanie modułową otwartą architekturę do płynnego zarządzania całym cyklem kampanii cyfrowej. Zapewnia ponadto zwiększoną kontrolę i przejrzystość cyfrowych działań, utrzymując prawo klienta do całkowitej własności danych z kampanii. Od 2002 roku Adform tworzy technologię wspomagającą współpracę człowieka z maszyną, dostarczając tym samym tzw. rozszerzoną inteligencję, wzmacniającą wyniki biznesowe klientów na całym świecie.

Więcej informacji pod adresem: www.adform.com

Dołącz do dyskusji: Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
-d-
Ja przepraszam. Moze to nie w temacie. A moze jestem zbyt prosty. Ale czy ktos moze wyjasnic co autor ma na mysli?
Rozumiem, ze to branzowa strona. To i tekst musi byc branzowy. Tylko czy musi byc tak branzowo zrozumialym jezykiem?...
odpowiedź
User
28
-D- dziękuję za wpis. Świerzbiło mnie bardzo aby napisać "co to za bełkot jest?" ale się powstrzymałem. Ty napisałeś to samo tylko bardziej elokwentnie, więc nie obniżyłem swoim komentarzem tego kwiecistego przesłania. Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję!
odpowiedź