Action zamyka rok 2022 wzrostem sprzedaży o 30 proc. Ile ma sklepów w Polsce?
Sieć dyskontów Action rok 2022 roku zamyka wzrostem sprzedaży netto wzrosła o 30 proc. do 8,9 mld euro, EBITDA operacyjna wyniosła 1,2 mld euro. Liczba sklepów sieci wzrosła do 2 263 lokalizacji (wzrost o 280 sklepów) w 10 krajach. W ubiegłym roku Action rozpoczął działalność w Hiszpanii, w marcu br. otwarto zaś pierwszy sklep na Słowacji).
Dzięki rozwojowi istniejących sklepów i otwarciu nowych, sprzedaż Action w 2022 roku wyniosła 8,9 mld euro (wzrost o 30 proc. rok do roku). Wynikająca z tego EBITDA operacyjna wzrosła do 1,2 mld euro. W 2022 roku Action otworzyło 280 nowych sklepów, a także rozpoczęło działania na rynku w Hiszpanii, zamykając miniony rok obecnością w 10 krajach europejskich. Sprzedaż like-for-like (LfL, porównywalna) wzrosła o 18,1 proc.
Na koniec 2022 r. w dziesięciu krajach działało łącznie 2263 sklepów Action. W marcu 2023 roku Action rozpoczął działalność na jedenastym rynku europejskim, otwierając swój pierwszy sklep na Słowacji.
Odnotowany wzrost sprzedaży jest wynikiem m.in. otwarcia nowych sklepów, większej częstotliwości wizyt klientów i wzrostu wydawanej kwoty za zakupy per wizyta. Częściowy wpływ na wzrost sprzedaży odegrało zniesienie wielu ograniczeń związanych z COVID-19.
- Widzimy wzrost popytu na sklepy dyskontowe. Nasza formuła oparta na asortymencie 6.000 artykułów podzielonych na 14 kategorii produktowych, którą cechuje duża różnorodność, a także najniższe ceny, jest popularna we wszystkich krajach, w których działamy. W ubiegłym roku szczególną popularnością cieszyły się produkty sezonowe, takie jak: koce i świece, na które dodatkowo wzrosło zapotrzebowanie m.in. w związku ze podwyższeniem cen energii - mówi prezeska Action, Hajir Hajji.
Action w Polsce ma prawie 300 sklepów
W 2022 roku marka odnotowała również postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju firmy. Już ponad 1900 sklepów Action nie posiada przyłącza gazowego, a 95% posiada energooszczędne oświetlenie LED. Pozostałe sklepy zrezygnują całkowicie z użytkowania gazu do końca 2024 roku. W ubiegłym roku zaoszczędzono również średnio 10% w energii na metr kwadratowy powierzchni handlowej.
W Polsce klientem Action jest częściej kobieta (61 proc.) w przedziale wiekowym 18-34 lata (42proc.)z wyższym wykształceniem (47 proc.) i wysokimi dochodami (60 proc.).
Nad Wisłą Action ma już 256 sklepów, z czego 81 otwarto w 2022 roku. Firma zatrudni 33439 pracowników posiada dwa centra dystrybucyjne. Sieć zadebiutowała w Polsce w roku 2017.
Action zatrudnia na wszystkich swoich rynkach ponad 80 tys. osób reprezentujących 136 narodowości. W 2022 roku sieć utworzyła 8 211 nowych miejsc pracy, przeszkoliła 61 343 osób, a 2 667 współpracowników otrzymało awans wewnętrzny.
Dołącz do dyskusji: Action zamyka rok 2022 wzrostem sprzedaży o 30 proc. Ile ma sklepów w Polsce?