8 procent Holendrów testuje Disney+. 81 procent z nich ma abonament Netfliksa
Po udostępnieniu przez Disney+ próbnej wersji serwisu użytkownikom w Holandii okazuje się, że z darmowego okresu testowego korzysta obecnie 8 procent gospodarstw domowych w tym kraju - wynika z danych firmy Telecompaper. Wśród testerów przeważają osoby w młodym wieku oraz lepiej wykształcone, a 81 procent z nich ma wykupiony abonament na platformie Netflix.
Premiera serwisu streamingowego Disney+ została zapowiedziana na 12 listopada 2019 r. W pierwszej kolejności platforma ma trafić na rynek amerykański, później także na inne obszary - nieoficjalnie wiadomo że w Polsce Disney+ może się pojawić w 2021 r.
Disney zapowiada, że podstawowy abonament obejmujący dostęp do Disney+ będzie kosztował miesięcznie 6,99 dol. Jednak w planach jest także wprowadzenie abonamentu kosztującego 12,99 dol. na miesiąc, w ramach którego użytkownicy oprócz filmów i seriali z Disney+ będą mogli oglądać także treści z filmowego serwisu Hulu oraz sportowej platformy ESPN+.
W ramach abonamentu użytkownicy otrzymają dostęp do szerokiej biblioteki tytułów, do których Disney posiada prawa. Ponadto w serwisie mają się pojawić nowe oryginalne produkcje, a wykupienie subskrypcji będzie oznaczało m.in. możliwość tworzenia na koncie siedmiu różnych profili i odtwarzania treści na maksymalnie 10 różnych urządzeniach.
Od 12 września br. internauci w Holandii jako pierwsi mają możliwość założenia konta w Disney+ i korzystania z darmowego okresu próbnego, który kończy się 12 listopada, czyli w dniu oficjalnej premiery platformy na wybranych wcześniej rynkach.
Teraz firma Telecompaper opublikowała wyniki swoich analiz związanych z popularnością promocji wprowadzonej przez Disney+ w Holandii. Okazuje się, że z dostępu do próbnego darmowego konta w serwisie skorzystało 8 proc. tamtejszych gospodarstw domowych.
Z danych wynika, że największą grupę testerów (15 proc.) stanowią osoby młode, w wieku 20 lat i nieco starsze. Z kolei tylko 3 proc. to użytkownicy mający od 50 do 66 lat.
Z okresu testowego w Disney+ korzystają chętniej użytkownicy lepiej wykształceni (9 proc.), z kolei tylko 4 proc. osób ze niższym wykształceniem zdecydowało się na wypróbowanie oferty serwisu.
Badanie wskazuje też że 81 proc. aktualnych testerów Disney+ ma jednocześnie aktywną subskrypcję w serwisie Netflix, z kolei 15 proc. użytkowników Netfliksa w Holandii to osoby wykorzystujące darmowy dostęp do Disney+.
Dołącz do dyskusji: 8 procent Holendrów testuje Disney+. 81 procent z nich ma abonament Netfliksa