7 proc. więcej na reklamę w magazynach. „Viva!”, „Wprost” i „Show” mocno w górę (TOP 10)
Cennikowe wpływy reklamowe czasopism w I połowie br. były o 6,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. O ponad jedną piątą wzrosły przychody „Vivy!” i „Wprost”, a o 15 proc. - „Show”.
Od stycznia do czerwca br. nakłady na reklamy w magazynach cennikowo (bez rabatów i autopromocji) wyniosły 1,49 mld zł, o 94,7 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 6,8 proc. - pokazują dane Kantar Media opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Jednak fatyczna wartość reklam w magazynach mogła znacząco zmaleć, ponieważ według szacunków Starlinka w I kwartale br. rzeczywiste nakłady na reklamy w magazynach wyniosły 101,9 mln zł, o 17,2 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym br. zmaleją o 14,9 proc. (więcej na ten temat).
Tymczasem dane Kantar Media z I kwartału mówiły o wzroście cennikowych inwestycji wynoszącym 5,6 proc. (przeczytaj więcej). Tak duży rozziew wskazuje, że wydawcy magazynów udzielają reklamodawcom coraz większych rabatów.
W I półroczu wszystkie magazyny z czołowej dziesiątki zanotowały wzrosty cennikowych wpływów reklamowych. Najmocniej zwiększyły się przychody „Vivy” (Edipresse Polska) - o 12,56 mln zł (to 23,4 proc. w górę), oraz „Wprost” (AWR Wprost) - o 9,96 mln zł (20,7 proc. w górę).
>>> Sprzedaż „Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka”
Liderujący w zestawieniu „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam o 6,79 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 8,8 proc. w górę), „Show” (Wydawnictwo Bauer) - o 4,22 mln zł więcej (wzrost o 15,3 proc.), a „Flesz” (Edipresse Polska) - o 2,55 mln zł (8,3 proc. w górę).
Wpływy „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) wzrosły o 1,92 mln zł (czyli o 3,1 proc.), „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,46 mln zł (to 3,9 proc. w górę), a „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 2 mln zł (6,4 proc. w górę).
Wzrosty zanotowały również „Claudia” (Burda International Polska) - o 1,55 mln zł (4,7 proc. w górę), oraz „Party” (Edipresse Polska) - o 518,8 tys. zł (czyli o 1,3 proc.).
>>> Wszystkie dwutygodniki people na minusie, „Party” liderem sprzedaży
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI.2013 |
I-VI.2014 |
TWÓJ STYL |
76 915 304 zł |
83 710 781 zł |
VIVA |
53 637 463 zł |
66 198 708 zł |
TELE TYDZIEŃ |
62 901 420 zł |
64 826 921 zł |
NEWSWEEK POLSKA |
62 333 765 zł |
64 793 303 zł |
WPROST |
48 005 665 zł |
57 971 232 zł |
PARTY |
38 514 927 zł |
39 033 753 zł |
CLAUDIA |
32 952 735 zł |
34 504 587 zł |
FLESZ |
30 702 988 zł |
33 256 639 zł |
POLITYKA |
31 180 600 zł |
33 186 517 zł |
SHOW |
27 518 145 zł |
31 738 698 zł |
monitorowane tytuły razem |
1 393 098 829 zł |
1 487 823 380 zł |
Dołącz do dyskusji: 7 proc. więcej na reklamę w magazynach. „Viva!”, „Wprost” i „Show” mocno w górę (TOP 10)