5 proc. mniej na reklamę tv. TVP mocno w dół, Polsat i TVN do góry (TOP10)
W kwietniu br. na reklamę w polskiej telewizji cennikowo wydano 4,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Mocno spadły wpływy reklamowe TVP 1 i TVP 2, za to wzrosły przychody TVN i Polsatu.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w kwietniu cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych spadły w skali roku o 4,7 proc. - licząc z autpromocją, a o 4,1 proc. - bez uwzględnienia autopromocji. Natomiast wydatki na autopromocję były o 58 proc. większe niż rok wcześniej.
>>> Polsat nowym liderem, „M jak miłość” i „Ranczo” hitami tygodnia
Zarabiające zdecydowanie najwięcej z reklam TVN i Polsat zanotowały kilkuprocentowe wzrosty tych przychodów w skali roku. W przypadku TVN zmiana wyniosła 2,7 proc. a w przypadku Polsatu - 7,6 proc. Nieco bardziej zwiększyły się cennikowe wpływy reklamowe TVN 24 i TV 4 - odpowiednio o 7,9 i 13 proc. Natomiast National Geographic Channel zarobił aż o 57,4 proc. więcej.
Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe TVP 1 spadły rok do roku o 24 proc., a TVP 2 - o 20,7 proc. Natomiast Viva Polska zarobiła aż o 42 proc. mniej, a AXN - o 12,7 proc. mniej. Z kolei wpływy reklamowe MTV Polska skurczyły się prawie o połowę, przez co kanał wypadł z czołówki zestawienia.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
IV.2012 | IV.2011 | |
TVN | 341 565 472 zł | 332 704 988 zł |
Polsat | 292 827 080 zł | 272 204 886 zł |
TVP 1 | 144 115 471 zł | 189 534 493 zł |
TVP 2 | 98 385 130 zł | 124 025 556 zł |
AXN | 39 786 090 zł | 45 544 491 zł |
Discovery Channel | 33 454 265 zł | 29 666 920 zł |
TVN 24 | 31 984 978 zł | 29 646 369 zł |
Viva Polska | 31 165 745 zł | 53 680 745 zł |
TV 4 | 29 152 421 zł | 25 796 224 zł |
National Geographic Channel | 23 349 815 zł | 14 829 855 zł |
monitorowane stacje razem | 1 308 515 654 zł | 1 372 692 311 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 1 329 583 802 zł | 1 385 988 339 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 21 068 148 zł | 13 296 028 zł |
Dołącz do dyskusji: 5 proc. mniej na reklamę tv. TVP mocno w dół, Polsat i TVN do góry (TOP10)
Ps. Do kompetencji KRRiTv należy wybór prezesa i zarządu TVP S.A., a nie zatrudnianie dyrektorów jednostek organizacyjnych i zwalnianie dziennikarzy. Do kompetencji ministra kultury i dziedzictwa narodowego należy delegowanie jednego swojego przedstawiciela do rady nadzorczej TVP S.A., a nie zatrudnianie w telewizji dyrektora swojego gabinetu politycznego i rzecznika prasowego.