4fun Media z nowym prezesem chce zmienić nazwę na Digital Network, elektromobilność wśród celów rozwojowych
Wojciech Bieńkowski objął stanowisko prezesa firmy 4fun Media. Firma planuje stawiać przy swoich ekranach reklamowych ładowarki do pojazdów elektrycznych, a także zmienić nazwę na Digital Network. - Priorytetem w bieżącym roku będzie maksymalne wykorzystanie potencjału ponad 23 tysięcy ekranów reklamowych LED, którymi zarządzamy - podkreśla Bieńkowski.
O powołaniu Wojciecha Bieńkowskiego na prezesa 4fun Media rada nadzorcza firmy zdecydowała w zeszłym tygodniu. W poniedziałek Bieńkowski zrezygnował z funkcji przewodniczącego rady i we wtorek mógł objąć nowe stanowisko.
W zarządzie 4fun Media dołączył do Anety Parafiniuk (jest członkinią zarządu od wiosny 2011 roku) i Tomasza Misiaka (od połowy 2017 roku). Od października 2019 roku, po rezygnacji Rossa Newensa, stanowisko prezesa pozostawało nieobsadzone.
4fun Media chce działać jako Digital Network
Na 10 lutego zwołano walne zgromadzenie, na którym akcjonariusze 4fun Media będą głosowali nad zmianą nazwy firmy na Digital Network.
- Chciałbym, aby zarząd pod moim kierownictwem zadbał o dalszy rozwój oraz systematyczny wzrost kapitalizacji spółki. Planowana zmiana nazwy na Digital Network SA związana jest z nową strategią, nad którą rozpoczęliśmy już prace - uzasadnia Wojciech Bieńkowski.
- Docelowo będzie się ona opierać na trzech jasno określonych obszarach biznesowych: DOOH, digital signage oraz elektromobilności, w segmencie infrastruktury ładowania - wylicza.
Firma zamierza stawiać ładowarki do pojazdów elektrycznych przy swoich nośnikach reklamowych. - Posiadamy odpowiednie zasoby organizacyjne, stąd poszerzenie obszaru naszych działań związanych z instalacją ekranów LED o ładowarki wyposażone także w ekrany reklamowe jest naturalnym kierunkiem rozwoju naszego biznesu. W elektromobilność coraz więcej inwestują dziś najpopularniejsze marki świata, a dodatkową zachętą dla kierowców są korzystne regulacje prawne wraz z systemem dopłat, wprowadzane przez większość europejskich rządów, m.in. w Polsce - podkreśla Wojciech Bieńkowski.
4fun Media już bez stacji telewizyjnych, e-commerce i agencji reklamowej
Planowana zmiana nazwy 4fun Media jest związana także z tym, że od ponad roku firma nie jest już właścicielem trzech muzycznych stacji telewizyjnych działających pod marką telewizyjnych. W listopadzie 2020 roku sprzedała swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom zarządzającą tymi stacjami spółkę 4fun, a także platformę e-commerce’ową Cupsell.
Krótko po wybuchu epidemii 4fun Media zbyła 51 proc. udziałów spółek prowadzących działalność jako agencja reklamowa Bridge2fun, ponadto sprzedała kilka firm e-commerce’owych.
Obecnie większość biznesu grupy 4fun Media to reklama zewnętrzna, którą zajmuje się jej spółka zależna Screen Network.
- Priorytetem w bieżącym roku będzie maksymalne wykorzystanie potencjału ponad 23 tysięcy ekranów reklamowych LED, którymi zarządzamy. Jako niekwestionowany lider rynku DOOH po trudnym dla całej branży reklamowej 2020 roku spowodowanym pandemią, w 2021 roku wróciliśmy na drogę dynamicznych wzrostów - zapowiada Wojciech Bieńkowski.
W trzecim kwartale ub.r. grupa 4fun Media osiągnęła wzrost przychodów z działalności kontynuowanej o 32 proc. do 8,8 mln zł i zysku netto z 409 tys. zł do 3,73 mln zł. Wpływy z reklamy zewnętrznej zwiększyły się z 5,92 do 7,55 mln zł.
- Drugim obszarem, w którym chcemy się rozwijać, jest rynek digital signage, obejmujący instalacje ekranów LED i zarządzanie contentem video w placówkach handlowych i usługowych. Na rynku rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne nośniki, w tym te zaawansowane technologicznie, wykorzystujące AI czy biometrię- zapowiada nowy prezes 4fun Media.
- Chcemy wykorzystać fakt, że Polska jest jeszcze na stosunkowo wczesnym etapie rozwoju rynku digital signage. Szacuje się, że poziom digitalizacji komunikacji z klientem w Polsce to dziś nie więcej niż 25-30%, co w porównaniu z nasyceniem rynków Europy Zachodniej na poziomie 80%, daje nam duże możliwości rozwoju - dodaje.
Kim jest nowy prezes 4fun Media
Wojciech Bieńkowski był członkiem rady nadzorczej 4fun Media od 2019 roku, a wcześniej w latach 2008-2012.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W latach 2017- 2020 Bieńkowski pracował w grupie Avenga należącej do funduszu Oaktree Capital Management. Pełnił kolejno funkcje senior atrategy and M&A directora oraz group chief operating officera, nadzorował też spółki zależne firmy.
W latach 2005 -2012 był prezesem firmy Arteria (firma zadebiutowała wtedy na warszawskiej giełdzie), potem przez dwa lata zasiadał w jej radzie nadzorczej. Wcześniej pracował m.in. jako dyrektor sprzedaży Wizja TV i Astercity oraz jako management associate w Citibanku.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media z nowym prezesem chce zmienić nazwę na Digital Network, elektromobilność wśród celów rozwojowych