18 proc. polskich internautów klika na reklamy w sieci
18 proc. polskich internautów, czyli o 6 proc. więcej niż dwa lata temu, klika na reklamy w sieci - wynika z badania Startrack przeprowadzonego na zlecenie domu mediowego Starcom przez SMG/KRC. Najbardziej irytują użytkowników przekazy promocyjne w serwisach informacyjnych, a najmniej w e-commerce.
79 proc. polskich internautów deklaruje, że zwykle nie klika na reklamy w sieci, co oznacza spadek o 6 proc. w porównaniu z 2007 rokiem – pokazuje badanie przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC. O połowę wzrosła za to liczba użytkowników, którzy wykorzystują nośniki reklamowe online. I tak 15 proc. internautów, czyli o 5 proc. więcej niż przed dwoma laty, czasami klika na reklamy, a 3 proc. (o 1 proc. więcej niż w 2007 roku) robi tak zazwyczaj.
Z drugiej strony aż 53 proc. użytkowników sieci denerwuje się, gdy reklamy wyświetlają się podczas przeglądania przez nich aktualności. 52 proc. internautów irytują reklamy w serwisach o pracy lub edukacji, a 50 proc. – w witrynach prezentujących produkty i usługi. 49 proc. użytkowników sieci nie lubi treści promocyjnych podczas komunikowania się online, a 48 proc. – podczas oglądania filmów lub grania w gry. Reklamy w serwisach społecznościowych irytują 45 proc. internautów, a w serwisach z programem telewizyjnym – 44 proc. Najmniej użytkowników – 41 proc. – denerwują nośniki promocyjne w witrynach e-commerce.
Badanie stosunku polskich internautów do reklam zostało przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie domu mediowego Starcom. Ankiety metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo objęły w maju br. 2233 osoby w wieku 15-60 lat, a w kwietniu 2007 roku 1505 osób w wieku 15-60 lat z miast powyżej 20 tys. mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: 18 proc. polskich internautów klika na reklamy w sieci