100 zł dla klientów Getin Noble Bank za nie rozpatrzenie w terminie reklamacji
Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie - to wynik decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Postępowanie przeciwko Getin Noble Bankowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2014 r. UOKiK sprawdził procedury związane z rozpatrywaniem przez bank reklamacji oraz terminy udzielania odpowiedzi. Jak wykazało postępowanie, bank przekraczał czas na rozpatrzenie reklamacji.
"Długotrwałe rozpatrywanie reklamacji narusza dobre obyczaje. Kodeks Etyki Bankowej oraz postanowienia w zawieranych przez bank umowach wyraźnie wskazywały, że czas na udzielenie odpowiedzi na reklamację nie powinien przekroczyć 30 dni. Bank jednak nie dotrzymywał tych terminów." - powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Getin Noble Bank zobowiązał się do zmiany praktyki i zrekompensowania strat konsumentom. Bank odda 100 zł tym klientom, którym nie udzielił w terminie odpowiedzi na złożoną reklamację w latach 2012-2014.
Od 5 sierpnia 2015 r. zasady reklamacji na rynku finansowym reguluje nowa ustawa. W skrócie zostały one przedstawione na poniższej infografice.
Dołącz do dyskusji: 100 zł dla klientów Getin Noble Bank za nie rozpatrzenie w terminie reklamacji