1,25 mln widzów „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem”. 14 mln zł z reklam
Serial „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” pokazywane w TVP1 w dni powszednie o 18.35 śledziło 1,25 mln widzów. TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji była trzecia w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 14,03 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność nadawanego w TVP1 w dni powszednie tureckiego serialu „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem”, w okresie od 4 maja do 28 września 2016 roku, wyniosła 1,25 mln osób. Przełożyło się to na 12,16 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,09 proc. w grupie 16-59
W okresie od 25 do 29 kwietnia br., czyli w pierwszym tygodniu emisji, produkcja była emitowana o godz. 15.50 - jej widownia wyniosła wówczas 1,50 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 19,21 proc. i 11,28 proc. udziału.
Od środy, 4 maja br. serial został przesunięty na godz. 18.30, natomiast jego miejsce zajął magazyn „Świat się kręci”.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 22 września br. Obejrzało go 1,60 mln widzów.
Trzy topowe odcinki telenoweli
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
22-09-2016 | 1 598 668 | 13,40% |
05-09-2016 | 1 596 074 | 13,19% |
20-09-2016 | 1 592 404 | 12,93% |
Dla porównania hitowe „Wspaniałe stulecie”, pokazywane w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 12 kwietnia 2016 roku, gromadziło przed telewizorami 2,30 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 25,09 proc. i 13,86 proc. udziału. Oznacza to, że „Sułtanka Kosem” straciła 1,05 mln widzów (pomimo, że „Wspaniałe stulecie” było pokazywane o godz. 15.50).
Warto dodać, że średnia widownia magazynu „Świat się kręci” z godz. 18.30 (tj. w okresie od 31 sierpnia ub.r. do 29 kwietnia br.) wyniosła 1,30 mln osób, co dało Jedynce 9,83 proc. udziału (dane dla grupy 4+).
TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” był TVN, emitujący w tym czasie gł. „Szpital” i „Fakty”, co przełożyło się na 20,15 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat (gł. „Pierwsza miłość” i „Wydarzenia”; 13,83 proc.), a czwarte - TVP2 (gł. prognoza pogody i teleturniej „Jeden z dziesięciu”; 9,82 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie 16-49 Jedynka poradziła sobie nieco lepiej od siostrzanej Dwójki.
Oglądalność produkcji na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVN | 2 065 785 | 20,15% | 739 138 | 20,52% | 1 160 207 | 21,21% |
Polsat | 1 417 573 | 13,83% | 620 766 | 17,24% | 893 016 | 16,32% |
TVP1 - Sułtanka Kosem | 1 245 905 | 12,16% | 209 691 | 5,82% | 442 807 | 8,09% |
TVP2 | 1 006 547 | 9,82% | 214 677 | 5,96% | 413 612 | 7,56% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków tureckiego serialu pokazanych w okresie od 4 maja do 28 września br. wyniosły 14,03 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” to spin-off „Wspaniałego stulecia”. Produkcja opowiada o losach Anastazji (żyjącej w latach 1590-1651), która w młodym wieku została porwana do haremu sułtana Ahmeda I. Następnie została jego żoną i matką jego dzieci.
Produkcja jest jedną z kilku seriali tureckich, które TVP zaczęło pokazywać na fali popularności „Wspaniałego stulecia”.
Od 29 września br. TVP1 w byłym paśmie „Sułtanki Kosem” emituje inny turecki serial - „Królowa jednej nocy”.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w sierpniu br. wyniósł 10,53 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,25 mln widzów „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem”. 14 mln zł z reklam