Zysk 4fun Media wzrósł o 53 proc., spółka planuje nowe kanały
Spółka 4fun Media w 2010 roku zanotowała wzrost przychodów i zysku. Jej prezes Ewa Czekała zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl uruchomienie nowych stacji i inwestycje w internecie, mówi też o efektach współpracy z TVN.
Przychody spółki w ub.r. wyniosły 16,3 mln zł i były o 21 proc. wyższe niż rok wcześniej. EBITDA wzrosła o 50 proc. do 7,5 mln zł, a zysk netto poszedł do góry aż o 53 proc. do 4,8 mln zł. Zarząd 4fun Media zapowiada, iż będzie wnioskował do Walnego Zgromadzenia o przeznaczenie 2,3 mln zł z tegorocznego zysku na wypłatę dywidendy – jej proponowana wysokość ma wynieść 57 gr na jedną akcję.
Spółka zadowolona jest też z przychodów reklamowych w styczniu i lutym br. Od początku tego roku czas reklamowy w kanałach nadawcy – 4fun.tv i rebel:tv - sprzedaje Biuro Reklamy TVN, poczas gdy rok wcześniej zajmował się tym broker At Media. Jednak według danych Nielsen Audience Measurement, cennikowe wpływy reklamowe tych kanałów spadły aż o 90 proc.
- W pierwszych miesiącach roku, oglądalność stacji 4fun.tv wzrosła odpowiednio o 30 proc. (styczeń) i 25 proc. (luty), a nasze przychody reklamowe były w tym okresie rekordowe w porównaniu do 2009 r. To najlepiej pokazuje, iż spadek wpływów cennikowych nie oddaje rzeczywistego poziomu sprzedaży, która w naszym przypadku opiera się o wyniki GRP - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Ewa Czekała, prezes 4fun Media. - Podsumowując pierwsze miesiące współpracy z TVN, mogę powiedzieć, że jesteśmy z niej bardzo zadowoleni. Zarówno jeśli chodzi o efekty finansowe jak i dbałość o jakość współpracy i komunikację z rynkiem, w której TVN podkreśla unikalność naszej oferty oraz prezentuje zindywidualizowane podejście do sprzedaży czasu reklamowego naszej stacji - dodaje.
4fun Media zamierza rozwijać dystrybucję uruchomionego w marcu 2010 roku kanału rebel:tv, który dociera obecnie do 16,9 proc. gospodarstw domowych. - Systematyczne powiększanie zasięgu technicznego jest jednym ze strategicznych celów dalszego rozwoju stacji. W ciągu najbliższych miesięcy planujemy wejście z rebel:TV do kolejnych dużych operatorów kablowych, ale dojście do poziomu 4fun.tv (53,6 proc. gospodarstw) musi jeszcze potrwać – mówi Czekała.
W planach są nowe stacje. Spółka pod koniec lutego br. złożyła wniosek o koncesję dla kolejnego kanału TV.Disco, który prezentować będzie muzykę taneczną (więcej na ten temat). Rozpoczęcie nadawania przez ten kanał planowane jest na czerwiec br., na razie nie podpisano jeszcze dotyczących go umów dystrybucyjnych. - Strategia 4fun Media zakłada uruchamianie kolejnych stacji tematycznych. Następna z nich powinna ruszyć w pierwszej połowie 2012 roku – mówi nam prezes 4fun Media, ale szczegółów kolejnego projektu telewizyjnego na razie nie ujawnia.
4fun Media chce inwestować też w internecie. - W planach jest budowa serwisu rozrywkowego dla wszystkich użytkowników i widzów kanałów 4fun Media oraz serwisu łączącego internet i telewizję. Spółka szuka też intensywnienie celów akwizycyjnych, które znacząco wzmocnią naszą pozycję w tym segmencie rynku - opowiada Ewa Czekała.
Spółka 4fun Media poza kanałami 4fun.tv i rebel:tv, jest też właścicielem firmy Program zajmującej się dystrybucją kanałów tematycznych.
Dołącz do dyskusji: Zysk 4fun Media wzrósł o 53 proc., spółka planuje nowe kanały