Złote Spinacze 2022: najwięcej nominacji dla MSL, Komunikacji Plus i Linkleaders
Spośród rekordowej liczby 445 zgłoszeń w jubileuszowej, 20. edycji Złotych Spinaczy, Jury wybrało 110, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymały agencje: MSL Group (13 nominacji), Grupa Komunikacja Plus (7 nominacji) oraz Linkleaders (6 nominacji).
W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w trzech kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.
Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.
Gala Złotych Spinaczy w grudniu
Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 2 grudnia 2022 r. Portal Wirtualnemedia.pl jest partnerem medialnym konkursu.
Oto pełna list nominowanych projektów:
Kategorie główne:
PR korporacyjny
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
Transformacja dekady: Tesco zmienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska
PR produktu
„Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
SCOPE driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
Issue management i komunikacja kryzysowa
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
OZE ma prawa! / Pan Pikto
„Dziady” / A.D.2021- niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
Advocacy i Public Affairs
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / Fleishman Hillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)
Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza
Kampania społeczna
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
PR pro bono
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL Group, Fundacja K.I.D.S., Reckitt (Nurofen), Pozytywna Dyscyplina
Employee experience i komunikacja wewnętrzna
NA LUZIE O BHP / MOSQI.TO
Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec
Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland
Event komercyjny
Piłka znów w grze! 39 tysięcy dzieci wróciło na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex
OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX
MAYBELLINE NEW YORK STORIES / L'Oréal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast Agencja PR
Event społeczny
10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / Fleishman Hillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
Launch produktu, usługi lub firmy
Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie
Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska
Sustainability i CSR Communications
Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL Group, Procter & Gamble, asperIT
Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC
PR miejsca, miasta lub regionu
Znikający Mural / IMMOFINANZ
STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS
wilcza for/rest / TOUCH.PR , wilcza for/rest
Social media
Żeńska końcówka okiem 18000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
Business-to-Business PR
Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unicef Polska
Lepszy Szef: Dell Technologies x Intel x monday comms / monday comms, Dell Technologies, Intel
Noc dla Klimatu / Danfoss Poland, MAKE Event
PR finansowy i relacje inwestorskie
STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding
Media relations
Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL Group, Novo Nordisk
SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
Employer Branding
Zgadzam się / Nie zgadzam się / MOSQI.TO
MIT czy HIT? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank
Impact Stories / Deloitte Poland
Content marketing – branded content
Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, TIM
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
Custom Publishing
Kurier Specjalny OLX / OLX, dotrelations
ZłotyKalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine
ERC Inspiration Book / Planet Partners
Wsparcie Ukrainy
Butik Pełen Dobra / Port Łódź
SAFER Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners
Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane / Lighthouse, RIOT Games, WebTalk, UCK Agency
Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / dfusion communication, Samsung Polska
Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
Finanse
Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Poland
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
Uroda, higiena i wellness
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, NAOS Poland
Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL Group, Procter & Gamble
Moda i styl życia
Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JESTEMFEMINISTA / Havas PR Warsaw, Answear.com
Dbaj o ubranie - w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
Sektor spożywczy
Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald's Polska, DDB, OMD, Isobar Polska
Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska
Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communication
Kultura i media
MAGIA PODLASIA W SERIALU KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska, Storytel
Premiera serialu FOX „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska
Premiera serialu Netflix „Królowa” w KinoGramie w Warszawie / MSL Group, Netflix, agencja Plej
Medycyna i zdrowie
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL Group, Novo Nordisk
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
@JestemOpiekunem / MSL Group, Nutricia
Sport, turystyka i rekreacja
Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa POLADA
Roman Biliński – droga do F1 / MSL Group, Roman Biliński
Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / Fleishman Hillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
Znikający Mural / IMMOFINANZ
Przemysł i infrastruktura
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
„M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC
Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska
Motoryzacja i transport
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
OTOMOTO przedstawia „Prawdziwe historie” - Wartburg 353 / MADOGZ, OTOMOTO
SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
NGO i sektor publiczny
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
Kategorie specjalne:
Kreatywność
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska
Efektywność
Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL Group, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
Research&Insight
Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain
#efekt1butelki / 38 Content Communication, Kompania Piwowarska
Przywódczynie 3.0: Wojowniczki, Królowe i Siłaczki / Clue PR
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MullenLowe MediaHub
Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2022: najwięcej nominacji dla MSL, Komunikacji Plus i Linkleaders