SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zarząd Telewizji Polskiej odpowiada marketingowcom i badaczom: w telemetrii nie działają w pełni reguły rynkowe

Brak konkurencyjności w badaniach oglądalności telewizji wymaga wzmożonej uwagi, gdyż nie działają tutaj w pełni reguły rynkowe. TVP zainteresowana jest przeprowadzeniem w tym zakresie szerszej debaty z udziałem wszystkich uczestników rynku - tak Telewizja Polska skomentowała list otwarty do niej skierowany przez organizacje marketingowe i badawcze.

We wtorek Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii oraz Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku wystosowały do władz Telewizji Polskiej list otwarty z prośbą o wyjaśnienia dotyczące ich wypowiedzi podważających wiarygodność badania telemetrycznego realizowanego przez Nielsen Audience Measurement. Podkreślili w nim, że są zdziwieni tymi wypowiedziami, ponieważ realizowana przez NAM telemetria od lat traktowana jest jako standard pomiaru oglądalności telewizji w Polsce.

Przedstawiciele SAR, OFBOR i PTBRiO zaprosili też władze Telewizji Polskiej do spotkania i rozmów w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dotyczących badań telemetrycznych.

Aleksandra Gieros -Brzezińska, rzecznik prasowy Telewizji Polskiej, w odpowiedzi na prośbę o ustosunkowanie się władz TVP do tego listu przekazała serwisowi Wirtualnemedia.pl oświadczenie. - TVP podziela troskę o kształt rynku badawczego i jego transparentność. Zarząd TVP ponosi odpowiedzialność za interesy ekonomiczne nadawcy publicznego dlatego rezerwuje sobie pełne prawo do samodzielnej oceny jakości wysokobudżetowych komercyjnych usług dostarczanych Spółce przez firmy zewnętrzne - czytamy w tekście.

- Zarząd TVP SA wyraża zdziwienie angażowaniem się w te kwestie podmiotów i osób trzecich, które nie świadczą TVP usług oraz formalnie nie są rzecznikami naszych usługodawców w tym AGB Nielsen. Brak konkurencyjności w badaniach oglądalności telewizji wymaga wzmożonej uwagi, gdyż nie działają tutaj w pełni reguły rynkowe. TVP zainteresowana jest przeprowadzeniem w tym zakresie szerszej debaty z udziałem wszystkich uczestników rynku - uważa zarząd TVP.

Dołącz do dyskusji: Zarząd Telewizji Polskiej odpowiada marketingowcom i badaczom: w telemetrii nie działają w pełni reguły rynkowe

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
CRND
Najpierw chcą podważyć rzetelność i zaufanie do Nielsen AM, a potem wspaniałomyślnie rozmawiać o problemach z brakiem rzetelności i zaufania do Nielsen AM i udawać zainteresowanego poprawą sytuacji, zgłaszając swoje chore pomysły. PIS zrobił tak z TK, KRS to uznali, że można tak ze wszystkim.
odpowiedź
User
Dobra Zmiana
TVP idzie na totalną wojnę z Nielsenem, chyba jakieś stołki stały się bardzo gorące

Jacku czekam aż twoje wiadomości pokażą sondę uliczną która ostatecznie udowodni, że cały kraj ogląda TVP
odpowiedź
User
gość
Jeden wielki bełkot- otóż czy się to TVP podoba czy nie, to akurat działają reguły rynkowe, a po drugie widzowie mają prawo wyłączyć TVP we własnych telewizorach, powiem więcej mają prawo usunąć ją z pamięci kanałów w odbiorniku i zastąpić np czeską telewizją. Sprawa jest prosta - TVP należy ograniczyć do jednego kanału w którym władza będzie sobie mogła występować, bo w momencie kiedy każe się płacić za tę szmirę po 15 zeta to oprócz braku oglądalności pojawi się nienawiść w społeczeństwie - nienawiść do tego kto żeruje i okrada- sorry mam w d...pie co pokazują Polsat i TVN, ale przynajmniej nikt za to nie próbuje mi wręczać rachunku i taka jest fundamentalna różnica.
odpowiedź