Zarząd Polskiego Radia zbulwersowany publikacjami na temat akcji „Orzeł może”
Zarząd Polskiego Radia wystosował do mediów oficjalne oświadczenie, w którym stwierdza, iż część publikacji prasowych dotyczących akcji Programu 3 PR „Orzeł może” to „szkodliwa próba wciągnięcia publicznego nadawcy w doraźną walkę polityczną”.
- Niektóre publikacje dotyczące akcji społecznej „Orzeł może” zawierają informacje nieprawdziwe, celowo zmanipulowane oraz poddające w wątpliwość intencje inicjatorów przedsięwzięcia. Zarząd Spółki uznaje je za niezwykle szkodliwą próbę wciągnięcia publicznego nadawcy w doraźną walkę polityczną. Jako medium realizujące ustawowe zadania i kierujące swoją ofertę do wszystkich Polaków taka sytuacja jest nie do zaakceptowania i spotyka się z naszym zdecydowanym sprzeciwem - napisano w czwartkowym oświadczeniu zarządu Polskiego Radia, które zostało przesłane do portalu Wirtualnemedia.pl.
Andrzej Siezieniewski, prezes zarządu PR podkreślił, że „zarówno w zamierzeniach pomysłodawców akcji, jak i podczas jej realizacji nie było, nie ma i nie będzie żadnych odniesień politycznych, a podstawowym jej celem jest uświadomienie Polakom, że mają powody do dumy ze swoich osiągnięć, optymizmu i wiary we własne możliwości”.
- Miesięczny cykl audycji na antenie Trójki, w który, poza dziennikarzami stacji, zaangażowani są przedstawiciele świata sztuki, kultury i nauki ma charakter stricte programowy i jest jedną z propozycji dla słuchaczy Polskiego Radia. W naszym głębokim przekonaniu akcja ta w pełni wpisuje się w misyjną działalność publicznego nadawcy, w utrwalanie i propagowanie szacunku dla tradycji oraz budowanie społecznie pozytywnych zachowań - czytamy w oświadczeniu.
Zarząd PR podkreśla także, że zarzuty, iż „w ramach tej akcji Polskie Radio angażuje się w jakąkolwiek kampanię polityczną są niczym nieuzasadnione i wypaczają pozytywne przesłanie inicjatorów przedsięwzięcia”.
- Chcemy przy tym podkreślić, że akcja „Orzeł może” finansowana jest w dużej mierze ze środków sponsorskich oraz ze środków przeznaczonych na promocję programu pochodzących z przychodów własnych PR, trafiających do budżetów poszczególnych anten, wydatkowanych zgodnie z przepisami obowiązującymi spółkę w zakresie finansowania nadawców publicznych - podkreślono w oświadczeniu.
Zarząd Polskiego Radia już na początku maja br. wyraził niepokój w związku z zarzutami wyartykułowanymi m.in. przez Krzysztofa Czabańskiego, jakoby akcja „Orzeł może” miała być inicjatywą polityczną. - Trzeba niezwykle złej woli, aby dostrzec w tym przedsięwzięciu programowym choćby element takiego zamierzenia - napisano w oświadczeniu zarządu PR przesłanym nam 2 maja br. (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Zarząd Polskiego Radia zbulwersowany publikacjami na temat akcji „Orzeł może”