Zalando inwestuje w ekologiczną modę
Niemiecka platforma fashion wprowadza nowe modele biznesowe i innowacje przyjazne dla środowiska. Chce przyspieszyć przejście branży modowej na obieg zamknięty. Główny cel to przedłużenie do 2023 roku żywotności co najmniej 50 milionów artykułów modowych.

Zalando włącza nowe inicjatywy biznesowe w cały cykl życia produktu: od opracowywania standardów projektowych po inwestycje w nowe technologie recyklingu zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Zalando do.MORE.
Nowością jest program pilotażowy naprawy ubrań za pośrednictwem wybranych lokalnych pracowni i krawców w Berlinie i wyposażenie kolekcji „redeZIGN for circularity" w cyfrowe paszporty produktów z kodem QR.
Za pomocą kodu na etykiecie klienci mogą przejść do witryny produktu, aby dowiedzieć się, gdzie produkt został wyprodukowany, jak o niego dbać, jak go naprawiać i jak odsprzedać go na platformie. Ta usługa zostanie wprowadzona w Düsseldorfie, ale w przyszłości dostępna będzie także na innych rynkach.
Nowe życie ubrań
Zalando chce też wpłynąć na zmianę postaw konsumentów. Branża modowa nie należy do ekologicznych, bo działa liniowo: weź – wyprodukuj - wykorzystaj - wyrzuć.
- Aby zmniejszyć swój negatywny wpływ na ludzi i planetę, branża modowa musi przejść na system obiegu zamkniętego. W Zalando postrzegamy tę konieczność jako wyjątkową okazję do przeprojektowania branży modowej, otwarcia nowych źródeł przychodów i wykorzystania już zachodzących znaczących zmian w zachowaniach konsumentów - mówi Laura Coppen, dyrektor ds. gospodarki cyrkularnej w firmie.
Jak podkreśla, według raportu Attitude-Behavior Gap, dla ponad 60 proc. konsumentów ważne jest, aby ich ubrania zyskały nowe życie, a nie trafiały na wysypisko śmieci.
Nowe inicjatywy mają przebudować każdy etap cyklu życia produktu a ekologiczna strategia Zalando pomóc znaleźć rozwiązania dla wyzwań branży odzieżowej włączając w to klientów, marki i partnerów.
Nie nosisz – sprzedaj
Platforma chce umożliwić klientom ponowne wykorzystanie i odsprzedaż swoich ubrań. Dlatego rozwija swoją kategorię Pre-owned, dzięki której konsumenci mogą kupować i wystawiać zachowaną w dobrym stanie odzież używaną. Od premiery we wrześniu 2020 r. oferta Pre-owned wzrosła dziesięciokrotnie z 20 tys. do ponad 200 tys. artykułów.
Zalando inwestuje też w nowe technologie recyklingu, aby zwiększyć poziom tekstyliów przetwarzanych na nowe, który obecnie wynosi 1 proc. Niedawno niemiecka firma zainwestowała w grupę Infinited Fiber Company, zajmującą się technologią regeneracji tekstyliów.
Założone w Berlinie w 2008 roku Zalando jest największą w Europie platformą modową i lifestyle'ową. Dostarcza asortyment modowy do około 45 milionów klientów na 23 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne.
Dołącz do dyskusji: Zalando inwestuje w ekologiczną modę