Zachowania klientów w sieci
Klienci szukający w sieci informacji o elektronicznych produktach, wydają więcej w sklepach.
Konsumenci szukający w Internecie informacji o telewizorach i aparatach cyfrowych, podczas zakupu w sklepie wydają średnio o 10 procent więcej pieniędzy od tych, którzy nie postępują w ten sposób - wynika z badania Yahoo i ChannelForce.
Internet okazał się najważniejszym źródłem poszukiwania informacji o aparatach cyfrowych i odbiornikach telewizyjnych. 75 procent badanych, którzy robili rozeznanie przed zakupem produktu w sklepie, kierowało się do Internetu. Tutaj z kolei najpopularniejsze były internetowe strony sklepów, strony producentów i wyszukiwarki internetowe.
80 procent badanych, którzy szukali w Internecie informacji przed zakupem, nabyli w sklepie produkt, który wcześniej sobie wybrali. Na decyzję pozostałych 20 procent wpływ miał sprzedawca.
Badanie zostało przeprowadzone między lutym i marcem bieżącego roku w amerykańskich sklepach Best Buy, Circuit City, Fry's i Target. Wzięło w nim udział 1100 klientów tych sklepów.
Dołącz do dyskusji: Zachowania klientów w sieci