YouTube planuje opcję Shorts. Chce przejąć młodych użytkowników TikToka
YouTube szykuje platformę o nazwie Shorts, która pozwoli użytkownikom na tworzenie i publikowanie krótkich klipów wideo z muzycznym podkładem w postaci znanych utworów - wynika z nieoficjalnych informacji. Google nie komentuje tych doniesień, nowa funkcjonalność ma pomóc YouTube w przyciągnięciu młodych użytkowników korzystających obecnie z aplikacji TikTok.
Informacje na temat planów YouTube’a związanych z nową platformą podał na podstawie własnych źródeł serwis The Information, pośrednio potwierdził je na Twitterze dziennikarz MSNBC powołując się na wcześniejszą rozmowę z Susan Wojcicki, szefową YT.
This is potentailly big…. And, bonus: YouTube chief Susan Wojcicki and I talked about TikTok in a podcast episode that will air later this month. We’ve got an item coming soon confirming this news, along with a few of her comments on YouTube & short-form video >>> https://t.co/0Pqm6JqVUz
— Dylan Byers (@DylanByers) April 1, 2020
Klipy z muzycznym podkładem
Zgodnie ze skąpymi medialnymi doniesieniami YouTube planuje uruchomienie platformy o nazwie Shorts. Nowa opcja ma pozwalać użytkownikom na tworzenie i publikowanie krótkich klipów z odpowiednim tłem i podkładem muzycznym w postaci znanych i popularnych utworów muzycznych.
Według nieoficjalnych informacji YT podpisał już dodatkowe umowy z wytwórniami i artystami, z którymi wcześniej współpracował już oferując bogatą bibliotekę muzyki na swojej platformie.
Shorts może zostać udostępniona jeszcze w 2020 r., nie będzie jednak występować jako odrębna aplikacja pozostając opcją dostępną w głównym serwisie YouTube.
Konkurencja dla TikToka
W odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl dotyczące planowanej przez YouTube platformy Shorts polski oddział Google odmówił oficjalnego komentarza.
Shorts może stanowić bezpośrednią konkurencję dla działającej podobnie aplikacji TikTok, z której obecnie według niektórych danych korzysta na całym świecie ponad 1,5 mld użytkowników.
Dzięki Shorts YouTube chce przejąć część użytkowników TikToka, których większość stanowią młodzi internauci. TikTok znalazł się w czołówce aplikacji ściąganych najchętniej w 2019 r. pokonując m.in. należącą do Facebooka aplikację Instagram. Tylko w samym ostatnim kwartale 2019 r. aplikacja została pobrana ponad 220 mln razy.
TikTok zdominowany przez nastolatki
Według badania agencji GetHero 90 proc. polskich użytkowników TikToka ma do 19 lat, a 95 proc. to kobiety. Najwięcej użytkowników korzysta z TikToka co najmniej od roku (79 proc.), a 57 proc. spędza na nim ponad godzinę dziennie.
Platforma TikTok, działająca przede wszystkim jako aplikacja mobilna, należy do chińskiego koncernu ByteDance, który w 2017 roku przejął konkurencyjną platformę Musical.ly i połączył ją z TikTokiem.
W ub.r. TikTok był drugą po WhatsAppie najczęściej pobieraną aplikację społecznościową. W ciągu ostatniego roku z TikToka co miesiąc korzystało 800 mln osób na świecie. W 2019 r. aplikacja została pobrana 738 mln razy (w tym za 46 mln odpowiadają USA), w Polsce korzysta z niej już ponad 6 mln osób.
Dołącz do dyskusji: YouTube planuje opcję Shorts. Chce przejąć młodych użytkowników TikToka