YouTube testuje automatyczne wykrywanie obiektów na filmach. System pokaże więcej podobnych treści
YouTube jest w fazie prac nad wprowadzeniem rozwiązania, które będzie rozpoznawać konkretne produkty na filmach publikowanych w serwisie. Na podstawie detekcji tych obiektów YouTube zaproponuje użytkownikowi więcej treści na podobny temat.
Od połowy 2020 r. należący do Google serwis YouTube prowadzi w USA ograniczone testy systemu, który ma wykrywać automatycznie konkretne produkty na zamieszczanych filmach wideo.
Na podstawie tego automat prezentuje użytkownikowi linki do lokalizacji w sieci, w których można kupić znaleziony wcześniej przedmiot.
Czytaj także: Wideo „3EKIPA” z nowym rekordem dynamiki przyrostu wyświetleń na polskim YouTube
Nie tylko linki do sklepów
Teraz, jak poinformował serwis The Verge YouTube rozszerzył zakres prowadzonych prób nowego rozwiązania. Zgodnie z ustaleniami system automatycznej detekcji po wykryciu określonego produktu nie tylko skieruje użytkownika do internetowego sklepu, ale zaproponuje także inne filmiki o podobnej treści, na których może występować znaleziony obiekt.
W komunikacie YouTube wyjaśnia, że rozszerzenie działania opracowywanego systemu o sugerowanie dodatkowych treści ma pozwolić użytkownikowi na poszerzenie swojej wiedzy, np. dzięki filmowym recenzjom czy instrukcjom jak korzystać z wykrytego przez system produktu. To z kolei pomoże w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.
Czytaj także: YouTube zainaugurował usługę Shorts. Ma konkurować z TikTokiem
YouTube potwierdza, że wszystkie próby nowego systemu są obecnie bardzo ograniczone do wąskiej grupy użytkowników serwisu. Z kolei po ewentualnym oficjalnym wprowadzeniu tego rozwiązania na początku będzie ono stosowane jedynie na rynku w Stanach Zjednoczonych.
Dołącz do dyskusji: YouTube testuje automatyczne wykrywanie obiektów na filmach. System pokaże więcej podobnych treści
https://binance.com/en/register?ref=21890971