Wzrost wydatków na Internet
Wydatki na reklamę internetową oraz na dostęp do sieci, będą notować w USA co roku dwucyfrowy wzrost przez najbliższe cztery lata - prognozuje PricewaterhouseCoopers (PwC).
Według tej prognozy, połączone wydatki na reklamę internetową oraz opłaty uiszczane przez Amerykanów dostawcom internetowym, osiągną w 2011 roku poziom 78,4 miliarda dolarów. W ubiegłym roku wydatki te wyniosły 47,2 milarda dolarów, co oznacza, że średni ich wzrost wyniesie 10,7 procenta rocznie.
Stany Zjednoczone są największym rynkiem reklamy internetowej na świecie. W 2011 roku ma on mieć wartość 35,4 miliarda dolarów. Pod względem liczby internautów również liderem jest USA, ale według PwC już za dwa lata będą nim Chiny.
PwC przewiduje, że w 2011 roku użytkownicy w USA zapłacą za dostęp do Internetu w sumie 43 miliardy dolarów (wzrost o 7,1 procenta rocznie). 89 milionów Amerykanów będzie wtedy korzystać z szerokopasmowego dostępu do sieci (wzrost o 12,2 procenta rocznie).
Dołącz do dyskusji: Wzrost wydatków na Internet