TVP1 i Polsat liderami tygodnia. „M jak miłość”, „Teleexpress” i „Fakty” hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, „Teleexpress” i „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 na pierwsze miejsce awansował Polsat, który wyprzedził TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 14 do 20 grudnia - najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 4,20 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 29,27 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” Jedynki, który 19 grudnia na antenie stacji obejrzało 3,32 mln widzów (26,92 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,12 mln widzów (emisja 14 grudnia; 3. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 8 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 2,39 mln oglądających (wtorkowe wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,94 mln oglądających (emisja 20 grudnia; 16. lokata).
Tuż za podium w ogólnym rankingu znalazł się konkurs PŚ w skokach narciarskich, który odbył się w niedzielę w Engelbergu. Relację w TVP1 oglądało średnio 3,10 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 23,14 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,43 mln osób, co dało TVP2 28 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (1,20 mln widzów w TVN; 25,11 proc. udziału), a podium uzupełnia „Uwaga! Koronawirus” (1,01 mln w TVN; 21,07 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,76 pkt. proc. do 9,72 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,34 proc. (wzrost o 0,11 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,25 proc. (do góry o 0,37 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 7,12 proc. (w dół o 0,48 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 34,19 proc. do 33,43 proc.
Piąty był TVN24, którego udział spadł o 0,29 pkt. proc. do 5,51 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 3,78 proc. udziału; - 0,09 pkt. proc.).
Wśród czołowych stacji informacyjnych z 10. na 11. miejsce spadł Polsat News (1,88 proc.; bez zmian).
Polsat wyprzedził TVN w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat, który wyprzedził TVN. Udział stacji zmniejszył się o 0,16 pkt. proc. do 9,38 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 8,86 proc. (w dół o 0,91 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,14 pkt. proc. do 6,49 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 1,04 pkt. proc. do 5,50 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,50 proc.; do góry o 0,22 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat liderami tygodnia. „M jak miłość”, „Teleexpress” i „Fakty” hitami