„Wymiatacze” zarobili dla TVN 8 mln złotych
Show „Wipeout - Wymiatacze” oglądało w TVN średnio 2,38 mln widzów. Zdecydowanym liderem pasma w jego trakcie była TVP1. Wpływy reklamowe przy formacie wyniosły 8 mln złotych.
Średni udział w rynku emitowanych od 13 lutego „Wymiataczy” wyniósł 17 proc. w grupie 4+ oraz 22,78 proc. wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia. Przed rokiem TVN miał w tym paśmie odpowiednio 13,25 i 14,05 proc. udziału - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Data | AMR | SHR % | SHR/16-49 |
13-02-2011 | 2579755 | 17,24% | 22,58% |
20-02-2011 | 2482581 | 16,47% | 22,15% |
27-02-2011 | 2650209 | 17,22% | 23,14% |
06-03-2011 | 2761633 | 18,01% | 23,95% |
13-03-2011 | 2471514 | 17,01% | 23,41% |
20-03-2011 | 2655993 | 18,15% | 24,30% |
27-03-2011 | 2219776 | 16,54% | 22,37% |
03-04-2011 | 1902437 | 16,47% | 22,99% |
10-04-2011 | 2144675 | 16,47% | 20,89% |
17-04-2011 | 1931345 | 16,09% | 21,46% |
średnio | 2379604 | 17,01% | 22,78% |
rok temu | 1855207 | 13,25% | 14,05% |
Telewizja TVN w trakcie emisji formatu zajmowała drugą pozycję w rynku telewizyjnym. Niekwestionowanym liderem była „Jedynka”, emitująca powtórkę „Ojca Mateusza” oraz teleturniej „Jaka to melodia?”.
Kanał | AMR | SHR % | SHR/16-49 |
TVP1 | 4160434 | 29,62% | 23,25% |
TVN | 2379604 | 17,01% | 22,78% |
TVP2 | 1824080 | 12,99% | 9,48% |
POLSAT | 1414694 | 10,07% | 11,52% |
„Wymiataczy” nieco chętniej oglądały kobiety. Format cieszył się popularnością wśród mieszkańców miast oraz osób legitymizujących się wykształceniem podstawowym. Wpływy cennikowe, dane bez rabatów, wyniosły 8,2 mln złotych.
Profil | TVN | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 44,16% | 92 |
Kobiety | 55,84% | 108 | |
Wiek | 4-9 | 5,69% | 96 |
10-15 | 7,48% | 110 | |
16 - 19 | 3,02% | 54 | |
20 - 24 | 3,17% | 40 | |
25 - 29 | 11,37% | 128 | |
30 - 34 | 12,11% | 146 | |
35 - 39 | 10,81% | 147 | |
40 - 44 | 7,45% | 116 | |
45 - 49 | 5,65% | 82 | |
50 - 54 | 7,35% | 91 | |
55 - 59 | 9,89% | 128 | |
60+ | 16,02% | 79 | |
Wlk. miasta | Wieś | 28,49% | 73 |
< 50 tys. | 23,75% | 99 | |
50-100 tys. | 13,03% | 152 | |
100-200 tys. | 9,56% | 118 | |
> 200 tys. | 25,16% | 125 | |
Zawód | Top management | 8,70% | 100 |
Pracownicy średniego szczebla | 20,13% | 134 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 22,32% | 112 | |
Emeryci | 23,03% | 90 | |
Inni | 25,83% | 84 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 46,15% | 102 |
Średnie | 29,31% | 99 | |
Wyższe | 11,36% | 90 | |
Inne | 13,18% | 104 |
TVN na razie nie ma w planach realizacji kolejnej edycji show, ale jej nie wyklucza. Pierwszy sezon „Wymiataczy” został zrealizowany w koprodukcji z czterema europejskimi nadawcami. Zdjęcia miały miejsce w Argentynie.
W programie rywalizowały ze sobą cztery drużyny, każda z innego kraju (polska – która wygrała rywalizację, białoruska, ukraińska, słowacko-czeska). Zawodnicy pokonywali przeróżne, często bardzo dziwne i zaskakujące tory przeszkód.
Dołącz do dyskusji: „Wymiatacze” zarobili dla TVN 8 mln złotych
nie lepiej było Milionerów?.....