Wydawca 'Magazynu Futbol' szykuje dziennik o piłce nożnej
Spółka Sportlive24 SA, wydawca "Magazynu Futbol" od numeru majowego wprowadził zmiany w tym tytule. Miesięcznik ma nowego naczelnego, współpracowników, zmienił też zawartość oraz cenę. Latem br. ma się z kolei ukazać się dziennik poświęcony wyłącznie piłce nożnej.
Nowym redaktorem naczelnym "Magazynu Futbol" od kwietnia br. został Piotr Górski, ostatnio zastępca szefa działu sportowego dziennika "Polska", a w przeszłości też naczelny "Przeglądu Sportowego". Zastąpił Dariusza Kurowskiego, który rozstał się z tytułem. Górski objął także stanowiska dyrektora wydawniczego całej firmy. Pod jego kierownictwem powstał dostępny od dziś w sprzedaży majowy numer miesięcznika, który zmienił nieco swoją formułę.
- Tytuł jest teraz w 60-70 proc. poświęcony polskiej piłce, wcześniej stanowiła ona około połowę wydania - tłumaczy nam Górski. W piśmie pojawiło się obszerne cover story, a także jest więcej wywiadów. Znikły natomiast np. statystki ligi zagranicznych, które są teraz prezentowane w formie reportaży i analiz. Lifting przeszła też szata graficzna magazynu. Bez zmian pozostaje objętość miesięcznika (132 strony) i jego nakład (43 tys. egz.). Zmieniła się za to cena tytułu - kosztuje on teraz 7,90 zł, czyli o 3 zł więcej niż dotychczas. - Pismo jest teraz bardziej opiniotwórcze - zaznacza Górski.
Średnia sprzedaż ogółem "Magazynu Futbol" w 2008 roku wyniosła 19 920 egz. (dane ZKDP). - Będziemy zadowoleni, jeśli sprzedaż na poziomie ok. 20 tys. egz. się utrzyma - mówi nam redaktor naczelny tytułu. Majowy numer wpiera kampania reklamowa w sportowych serwisach internetowych.
Do redakcji "Magazynu Futbol" dołączyli też nowi dziennikarze: Przemysław Zuch, wcześniej związany z "Przeglądem Sportowym", Jacek Kmiecik, który przeszedł z "Polski" i Krzysztof Stanowski, dziennikarz niezależny, kiedyś w "Przeglądzie Sportowym". Nowymi współpracownikami tytułu zostali m.in szef kanału Orange Sport Janusz Basałaj, Paweł Zarzeczny z dziennika "Polska", czy związani z redakcją sportową Axel Springer Polska Kamil Gapiński, Przemysław Rudzki, Marcin Harasimowicz i Łukasz Olkowicz, a także Janusz Panasewicz, lider zespołu Lady Pank.
Na przełomie lipca i sierpnia br. Sportlive 24 SA planuje wprowadzenie na rynek ukazującego się dwa razy w tygodniu dziennika poświęconego wyłącznie piłce nożnej, w większości polskiej. Nowy tytuł nazywać się będzie najprawdopodobniej "Futbol News" i ma pojawiać w sprzedaży w poniedziałki oraz czwartki.
- Dziennik będzie uzupełnieniem miesięcznika. Znajdą się w nim aktualne informacje o tym, co się dzieje w piłce - tłumaczy nam Górski, który nadzoruje nowy projekt. Redaktorem naczelnym nowego tytułu został Jacek Kmiecik, a dziennik i miesięcznik będą mieć wspólną redakcję. W tej chwili trwa rekrutacja kolejnych dziennikarzy, którzy pracować będą przy nowej gazecie.
"Futbol News" ma się ukazywać w nakładzie 100 tys. egz. Na razie nie wiadomo, jaka będzie jego cena. Górski nie podaje też założeń co do planowanej sprzedaży. - Zależeć będzie ona od wielu czynników - tłumaczy.
Dla porównania ukazujący się sześć razy w tygodniu dziennik "Przegląd Sportowy" w ub.r przy średnim nakładzie ok. 117 tys. egz. sprzedawał się w ilości 64 332 egz. Z kolei sprzedaż ogółem tygodnika "Piłka nożna" w ub.r. przy nakładzie ok. 66 tys. egz. wyniosła 32 861 egz. (wszystkie dane ZKDP).
Dołącz do dyskusji: Wydawca 'Magazynu Futbol' szykuje dziennik o piłce nożnej