Wydatki reklamowe: Volkswagen i Natur Produkt Zdrovit mocno w górę, w dół Unilever i Orange (TOP 10)
Od stycznia do maja br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach 2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku. O ponad 50 proc. nakłady na reklamę zwiększyli w tym okresie Volkswagen Group Polska i Natur Produkt Zdrovit. Z kolei Unilever Polska i Orange Polska zredukowali budżety niemal o jedną trzecią.
W pierwszych pięciu miesiącach br. wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych wyniosły 12,9 mld zł (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). To o 2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, który w omawianym okresie przeznaczył na wsparcie swoich marek w tradycyjnych mediach 875,4 mln zł. Było to 10,3 proc. więcej w skali roku.
Pozycję wicelidera reklamowego utrzymuje dystrybutor filmowy Kino Świat, który rok do roku zwiększył wydatki reklamowe o 28,6 proc., do 372,3 mln zł.
Trzecie miejsce na podium należy do sieci sklepów Lidl Polska z wydatkami w wysokości 268,3 mln zł, wyższymi w skali roku o 18,3 proc.
Spośród pozostałych reklamodawców z czołówki 10 tych największych dwóch marketerów znacznie zwiększyło inwestycje w działania promocyjne w tradycyjnych mediach. Volkswagen Group Polska, który jest importerem takich marek samochodów, jak Audi, Skoda czy Volkswagen wydał w tym roku 51,3 proc. więcej niż rok temu. Zwiększył wydatki z 136,2 do 206 mln zł.
Nakłady reklamowe Natur Produkt Zdrovit wzrosły z kolei o 56,5 proc., z 104,3 do 163,2 mln zł.
20,3 proc. więcej wydał w omawianym okresie koncern farmaceutyczny USP Zdrowie - reklamy jego marek w mediach warte były niemal 184 mln zł.
Na reklamach Ferrero Polska w tym roku media zarobiły 9,5 proc. więcej niż przed rokiem (192,9 mln zł), a na reklamach T-Mobile Polska - 9,8 proc. więcej (162,1 mln zł).
W czołówce największych reklamodawców dwie firmy znacząco zredukowały swoje budżety reklamowe przeznaczone na promocję w mediach pozainternetowych. Unilever Polska zmniejszył wydatki o 27,6 proc., z 244,9 do 177,2 mln zł, a Orange Polska zredukował je o 29,3 proc., z 235,9 do 166,9 mln zł.
Top reklamodawcy mediów tradycyjnych |
|||
(cennikowo, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-V 2016 |
I-V 2017 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
793 510 795 zł |
875 352 292 zł |
10,3 |
KINO ŚWIAT |
289 597 133 zł |
372 319 974 zł |
28,6 |
LIDL |
226 765 120 zł |
268 328 506 zł |
18,3 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
136 170 003 zł |
206 010 910 zł |
51,3 |
FERRERO POLSKA |
176 211 237 zł |
192 885 402 zł |
9,5 |
USP ZDROWIE |
152 898 190 zł |
183 982 802 zł |
20,3 |
UNILEVER POLSKA |
244 860 942 zł |
177 214 801 zł |
-27,6 |
ORANGE POLSKA |
235 877 275 zł |
166 672 251 zł |
-29,3 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT |
104 267 924 zł |
163 181 121 zł |
56,5 |
T-MOBILE POLSKA |
147 571 159 zł |
162 102 468 zł |
9,8 |
Razem |
12 651 850 135 zł |
12 906 586 740 zł |
2 |
Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe: Volkswagen i Natur Produkt Zdrovit mocno w górę, w dół Unilever i Orange (TOP 10)