Wszystkie pisma męskie na minusie w maju 2016. „Esquire” o 51 proc. w dół (raport)
W maju br. liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie tytuły w segmencie zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Logo”. Sprzedaż dwumiesięcznika „Esquire” zmalała o 51 proc.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w maju 2016 roku wyniosła 38 687 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 14,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 18,72 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 27 250 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 22,18 proc. do 20 011 egz.
Z kolei na czwarte miejsce spadło „Logo” (Agora). Jego wynik sprzedażowy zmalał najbardziej w zestawieniu miesięczników męskich - o 26,97 proc. do 16 971 egz.
Sprzedaż ogółem majowo-czerwcowego numeru dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 6 180 egz., po spadku względem drugiego numeru o 51,32 proc. Magazyn ten wydawany jest od 27 lutego ub.r.
Dodajmy, że wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w maju br. poszedł w dół o 17,80 proc. do poziomu 19 746 egz.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
90 000 |
38 687 |
38 687 |
98 240 |
45 132 |
45 132 |
-14,28% |
Playboy |
57 988 |
27 250 |
27 250 |
70 000 |
33 527 |
33 527 |
-18,72% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
42 995 |
20 011 |
20 011 |
60 000 |
25 713 |
25 713 |
-22,18% |
Logo |
53 350 |
18 430 |
16 971 |
58 093 |
25 645 |
23 237 |
-26,97% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Esquire MAN AT HIS BEST |
26 000 |
6 180 |
6 180 |
50 000 |
16 996 |
12 696 |
-51,32% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
43 003 |
20 951 |
19 746 |
44 996 |
25 780 |
24 022 |
-17,80% |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca również wszystkie pisma męskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Logo” - było to 33,85 proc.
Z kolei wynik miesięcznika „Forbes” zwiększył się tutaj o 9,14 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
maj |
kwiecień |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
90 000 |
38 687 |
38 687 |
90 000 |
48 613 |
48 613 |
-20,42% |
Playboy |
57 988 |
27 250 |
27 250 |
64 980 |
29 955 |
29 955 |
-9,03% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
42 995 |
20 011 |
20 011 |
46 986 |
22 078 |
22 078 |
-9,36% |
Logo |
53 350 |
18 430 |
16 971 |
55 200 |
27 945 |
25 654 |
-33,85% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Esquire MAN AT HIS BEST |
26 000 |
6 180 |
6 180 |
- |
- |
- |
- |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
43 003 |
20 951 |
19 746 |
41 999 |
18 461 |
18 093 |
9,14% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma męskie na minusie w maju 2016. „Esquire” o 51 proc. w dół (raport)