Widzowie woleli “Majkę” od “Prosto w serce” z Anną Muchą
Drugi sezon serialu TVN “Prosto w serce” z Anną Muchą w roli głównej osiąga gorsze wyniki niż nadawana rok wcześniej w tym samym paśmie “Majka”. Telenowela zapewnia stacji dopiero trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, po dwóch i pół tygodniach emisji drugiej serii “Prosto w serce” średnia widownia serialu wynosi 1,79 mln osób, co przekłada się na 18,96 proc. udziału w grupie 4+.
W tym targecie TVN w czasie emisji produkcji (dni powszednie 17.55) jest dopiero trzeci. Liderem pasma jest Polsat z 21,68 proc. udziału, nadający końcówkę “Dlaczego ja?” i “Pierwszą miłość”, a tuż za nim z wynikiem 21,28 proc. jest TVP 1 (“Klan”). Gorzej od TVN wypada jedynie TVP 2 (12,54 proc., “Panorama”).
Z kolei udział “Prosto w serce” w grupie komercyjnej 16-49 wynosi 18,87 proc., co daje telewizji TVN pozycję wicelidera. Silne pierwsze miejsce zajmuje w tej grupie Polsat, który osiąga aż 26,32 proc. udziału, gorzej od TVN wypadają natomiast TVP 1 i TVP 2.
“Prosto w serce” radzi sobie słabiej niż jego poprzedniczka - ”Majka”, którą w analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie emisji śledziło 2,12 mln widzów przy udziale wynoszącym 22,01 proc. w 4+ i 22,33 proc. w 16-49.
Telenowela z Anną Muchą miała w grupie komercyjnej lepsze wyniki w styczniu, gdy ruszała jej emisja. Wtedy, po okresie dwóch i pół tygodnia nadawania, jej udział w 16-49 wynosił 20,30 proc. W 4+ natomiast było to jednak trochę mniej, bo 18,81 proc., a średnia widownia wynosiła 2,63 mln oglądających.
Dane telemetryczne pokazują, że serial “Prosto w serce” śledzą głównie panie, widzowie po 50. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Telenowela “Prosto w serce” emitowana będzie w TVN do końca roku. Od stycznia 2011 roku zastąpi ją serial “Julia” (więcej na ten temat).
Widownia “Prosto w serce” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
05-09-2011 | 1 682 591 | 18,48% | 17,64% |
06-09-2011 | 1 618 990 | 18,61% | 19,13% |
07-09-2011 | 1 772 141 | 18,30% | 18,07% |
08-09-2011 | 1 931 984 | 18,07% | 17,85% |
09-09-2011 | 1 787 537 | 20,01% | 20,42% |
12-09-2011 | 1 803 750 | 19,66% | 18,48% |
13-09-2011 | 1 597 293 | 18,45% | 17,69% |
14-09-2011 | 1 828 155 | 19,18% | 19,96% |
15-09-2011 | 1 960 911 | 20,28% | 20,70% |
16-09-2011 | 1 629 110 | 18,21% | 19,79% |
19-09-2011 | 2 075 060 | 19,53% | 18,96% |
20-09-2011 | 1 745 196 | 17,53% | 16,41% |
21-09-2011 | 1 921 410 | 20,19% | 20,43% |
Średnia | 1 794 714 | 18,96% | 18,87% |
Oglądalność konkurencji w czasie nadawania serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat | 2 064 878 | 21,68% | 26,32% |
TVP 1 | 2 025 994 | 21,28% | 13,96% |
TVN: Prosto ... | 1 794 714 | 18,96% | 18,87% |
TVP 2 | 1 194 260 | 12,54% | 9,05% |
Profil widowni “Prosto w serce”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 26,96% | 56 |
Kobiety | 73,04% | 141 | |
Wiek | 4-9 | 2,06% | 35 |
10-15 | 3,40% | 50 | |
16 - 19 | 2,04% | 37 | |
20 - 24 | 4,92% | 62 | |
25 - 29 | 5,62% | 63 | |
30 - 34 | 5,87% | 71 | |
35 - 39 | 6,39% | 87 | |
40 - 44 | 5,56% | 87 | |
45 - 49 | 5,42% | 79 | |
50 - 54 | 11,06% | 138 | |
55 - 59 | 12,59% | 162 | |
60+ | 35,06% | 174 | |
Wlk. miasta | Wieś | 26,57% | 68 |
< 50 tys. | 28,06% | 117 | |
50-100 tys. | 11,11% | 129 | |
100-200 tys. | 11,80% | 146 | |
> 200 tys. | 22,46% | 112 | |
Zawód | Top management | 5,78% | 67 |
Pracownicy średniego szczebla | 18,19% | 121 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 14,82% | 74 | |
Emeryci | 42,60% | 166 | |
Inni | 18,61% | 61 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 52,56% | 116 |
Średnie | 33,59% | 114 | |
Wyższe | 8,39% | 67 | |
Inne | 5,46% | 43 |
Dołącz do dyskusji: Widzowie woleli “Majkę” od “Prosto w serce” z Anną Muchą