'W życiu jak w tańcu, każdy krok ma znaczenie'
Rusza kampania społeczna Krajowego Centrum ds. AIDS.
"Istotą tegorocznego przekazu jest promowanie odpowiedzialnychzwiązków opartych na partnerstwie, w których rozmawia się o swojejprzeszłości i unika ryzykownych zachowań seksualnych. Tłemspołecznym kampanii jest ciągły brak świadomości, że problemHIV/AIDS dotyczy wszystkich, bez względu na wykształcenie czyprzekonania, co poparte jest wzrastającą liczbą zakażeń HIV wróżnych grupach społecznych, do których najczęściej dochodziwłaśnie poprzez kontakt seksualny" - mówi MartaRadziwonik-Buławska, Strategy & Business Development Directoragencji wykonawczej Martis.
Grupą docelową są osoby dorosłe (18-39 lat), aktywne seksualnie,będące w związkach lub je planujące, które chcą być odpowiedzialneza zdrowie swoje, swojego partnera i swoich dzieci. Martiswykreował przekaz odnoszący się do motywów tanecznych, jakometafory związku dwojga ludzi, którzy tańczą z wieloma różnymipartnerami (mniej lub bardziej przypadkowymi). Towarzyszy temukomunikat promujący test na obecność wirusa HIV.
Podobnie jak w poprzednich latach, kampania ma charaktermultimedialny i potrwa od sierpnia do grudnia br. Wykorzystanezostaną: reklama telewizyjna, radiowa, prasowa, kinowa, internetowaoraz billboardy, plakaty, ulotki.
Dodatkowym projektem całorocznym będzie przekaz promujący testyna HIV wśród kobiet w ciąży lub planujących ciążę. Wirus HIV możezostać przeniesiony z zakażonej matki na dziecko. Jeśli kobietajest świadoma swojego zakażenia, może zminimalizować ryzyko jegoprzeniesienia poprzez przyjmowanie odpowiednich lekówantyretrowirusowych.
"Uświadamiamy przyszłe matki, że wykonanie testu u ginekologajest bezpłatne i może uchronić poczęte dziecko przed zakażeniem" -dodaje Marta Radziwonik-Buławska.
Dołącz do dyskusji: 'W życiu jak w tańcu, każdy krok ma znaczenie'