SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W ciągu roku o 11 proc. spadła sprzedaż 'Polski'

W grudniu 2008 r. spadła sprzedaż większości gazet regionalnych. Łączna sprzedaż tytułów pod marką 'Polska' (Polskapresse) wyniosła 321 tys. egz. - najwyższą osiągnęła 'Polska Dziennik Zachodni' - 80 761 egz., a najmniejszą 'Polska Koszalin' - 552 egz.. Jaką sprzedaż osiągnęły tytuły należące do Mediów Regionalnych? - raport Wirtualnemedia.pl.

Zmiana lidera na rynku gazet regionalnych. Pozycję numeru jeden stracił "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse), którego sprzedaż ogółem* wyniosła w grudniu u.r. 80 761 egz. (spadek o 8 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2007 r.) - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na pierwsze miejsce awansowała gazeta "Gazeta Pomorska" (Gazeta Pomorska Media) - 81 231 egz. (rok wcześniej 86 138 egz.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 52 975 egz.

Tytuł grudzień

2008 2007
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Gazeta Pomorska 91949 81231 96629 86138
Polska Dziennik Zachodni 107380 80761 113200 87137
Express Ilustrowany 65448 52975 68593 54312
Polska Głos Wielkopolski 73963 52099 81192 55399
Polska Dziennik Bałtycki 63633 49236 68056 52456
Głos-Dziennik Pomorza 64094 46277 55119 41270
Gazeta Lubuska 55876 45645 61187 48853
Dziennik Polski 64660 43789 64625 44414
Polska Dziennik Łódzki 59440 43742 70993 48760
Echo Dnia 51479 40101 49804 38489
Gazeta Codzienna Nowiny 46133 33753 42028 30728
Polska Gazeta Wrocławska 48215 32917 57277 35812
Polska Gazeta Krakowska 43511 29365 50659 31443
Nowa Trybuna Opolska 37376 28493 43047 31826
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski 38287 27880 40828 30421



Łączna sprzedaż gazet pod marką 'Polska' (na rynku od 15. października 2007r.) wyniosła w grudniu 321 tys. egzemplarzy - najwyższą sprzedaż osiągnęła 'Polska Dziennik Zachodni' - 80 761 egz., a najmniejszą 'Polska Koszalin' - 552 egz. Rok temu osiemnaście tytułów wchodzących w skład projektu "Polska" miało średnią sprzedaż na poziomie 359 tys. egz.

Tytuł Grudzień-2008 Tytuł Grudzień-2007
ZKDP Średni nakład jedno. Sprzedaż ogółem ZKDP Średni nakład jedno. Sprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni 107380 80761 Polska Dziennik Zachodni 113200 87137
Polska Głos Wielkopolski 73963 52099 Polska Głos Wielkopolski 81192 55399
Polska Dziennik Bałtycki 63633 49236 Polska Dziennik Łódzki 70993 48760
Polska Dziennik Łódzki 59440 43742 Polska Dziennik Bałtycki 68056 52456
Polska Gazeta Wrocławska 48215 32917 Polska Gazeta Wrocławska 57277 35812
Polska Gazeta Krakowska 43511 29365 Polska Gazeta Krakowska 50659 31443
Polska Warszawa 32893 11975 Polska Warszawa 35775 15406
Polska Kurier Lubelski 16478 9368 Kurier Lubelski 20540 10281
Polska Mazowsze 7529 2915 Polska Mazowszance 14792 4737
Polska Gazeta Opolska 8623 1756 Polska Gazeta Opolska 5996 2451
Polska Lubuskie 4174 1265 Polska Lubuskie 8176 2298
Polska Rzeszów 3242 1236 Polska Rzeszów 6800 2649
Polska Kujawy 3348 1231 Polska Kujawy 6233 2421
Polska Szczecin 2991 1003 Polska Szczecin 5042 1950
Polska Kielce 2306 821 Polska Kielce 4779 1741
Polska Białystok 2104 690 Polska Białystok 4508 1586
Polska Olsztyn 1982 622 Polska Olsztyn 4125 1472
Polska Koszalin 1875 552 Polska Koszalin 3883 1238




Wśród tytułów należących do wydawnictwa Media Regionalne największą sprzedaż odnotowała "Gazeta Pomorska".
Tytuł grudzień
Media Regionalne 2008 2007
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Gazeta Pomorska 91949 81231 96629 86138
Głos-Dziennik Pomorza 64094 46277 55119 41270
Gazeta Lubuska 55876 45645 61187 48853
Gazeta Codzienna Nowiny 46133 33753 42028 30728
Nowa Trybuna Opolska 37376 28493 43047 31826
Echo Dnia 51479 40101 49804 38489
Dziennik Wschodni 24082 16250 20321 14505
Kurier Poranny 19174 13158 20610 14400



*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: W ciągu roku o 11 proc. spadła sprzedaż 'Polski'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl