SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Vivendi z wyższymi przychodami i zyskiem, wyniki nc+ lekko w górę

W III kwartale tego roku koncern Vivendi wypracował 2,66 miliarda euro przychodów oraz 277 milionów zysku. Platforma nc+ z przyrostem abonentów o 9 tysięcy rok do roku i przychodami na poziomie 366 milionów euro, ale kwartalną tendencją spadkową.

Raportowane przez Vivendi kwartalne przychody oznaczają wzrost rok do roku o 5,9 proc. - w III kwartale ub.r. zamknęły się one kwotą 2,52 mld euro.

Pod względem przychodów najlepiej w Vivendi poradziła sobie grupa Universal Music osiągając wynik w wysokości 1,30 mld euro, czyli o 10,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu uplasowała się grupa Canal+ z przychodami w kwocie 1,26 mld euro, choć był to wynik rok do roku słabszy o 2,9 proc.

W raportowanym okresie wskaźnik EBITA (zysk operacyjny) zamknął się kwotą 277 mln euro, co oznacza poprawę o 26,5 proc. w zestawieniu z wynikiem osiągniętym w analogicznym okresie rok wcześniej.

Nieco inaczej prezentują się wyniki Vivendi w ujęciu 9-miesięcznym obejmującym działalność koncernu od początku br.

Pod względem przychodów nastąpiła poprawa (7,71 mld euro i wzrost o 1,3 proc.), a liderem okazała się grupa Canal+ z przychodami na poziomie 3,90 mld euro, które jednak były niższe o 3,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015.

Gorzej wygląda sytuacja po stronie zysków. Po 9 miesiącach br. Vivendi wypracował zysk operacyjny w wysokości 664 mln euro, co oznacza spadek o 9,7 proc. rok do roku (735 mln w 2015 r.). Także tutaj, choć grupa Canal+ wykazała najwyższy zysk (427 mln euro), to jednocześnie był on niższy aż o 22,4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Jak na tle koncernu wypadły szczegółowe wyniki grupy Canal+ oraz należącej do niej, nadającej w Polsce platformy nc+? Okazuje się, że w wypadku tej ostatniej widać ścieżkę powolnego wzrostu rok do roku, ale z kwartalną tendencją spadkową.

Canal+ w ujęciu rocznym stracił globalnie 19 tys. subskrybentów. Najwięcej (o 542 tys.) ubyło ich we Francji, macierzystym kraju Vivendi i Canal+. Jednocześnie jednak na rynkach zagranicznych grupa przyciągnęła do siebie 523 tys. abonentów - obecnie ich liczba przekracza 5,62 mln, podczas gdy we Francji to 5,38 mln.

Największą dynamikę przyrostu subskrybentów odnotowano w krajach afrykańskich (505 tys.). Na drugim miejscu znalazła się platforma nc+ - zyskała 9 tys. widzów rok do roku, obecnie ich liczba w naszym kraju wynosi 2,09 mln. Choć w porównaniu z III kwartałem ub.r. oznacza to wzrost, to jednocześnie obecny wynik jest najgorszy od początku br. – w I kwartale nc+ miała ponad 2,11, a w II kwartale – z górą 2,10 mln subskrybentów, widać zatem tegoroczną spadkową tendencję w liczbie odbiorców nc+.

W okresie pierwszych 9 miesięcy br. platforma nc+ wypracowała 366 mln euro przychodów. To w interpretacji Vivendi i przy zastosowaniu sztywnego przelicznika kursowego oznacza wzrost o 2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Najwyższą dynamikę pod tym względem (19,2 proc. wzrostu) wykazały rynki afrykańskie, choć łączna kwota ich przychodów (327 mln euro) była niższa od tej osiągniętej przez nc+.

Dołącz do dyskusji: Vivendi z wyższymi przychodami i zyskiem, wyniki nc+ lekko w górę

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Jestem abonentem nc+ od kilku lat, rok temu skusiłem się na pakiet Canal+... ale nie wiem, czy po zakończeniu 24 miesięcy umowy zdecyduję się na przedłużenie. Wszystkie negatywne opinie, które czytałem na forach się potwierdziły: na wszystkich antenach c+, c+ family, c+ film odtwarzane są te same filmy i programy. Powtórka goni powtórkę, i to w prime time - ten sam film "Laggies" można było obejrzeć około 20-tej co najmniej 10 razy w ciągu pół roku, ile razy go wyświetlono o innych porach nawet nie wiem, ale pewnie drugie tyle. Po 2-3 m-cach nie ma co oglądać, człowiek wypatruje jakiejkolwiek nowości. Jak na kanały premium - trochę słabo...
Jedyne co mnie trzyma - brak reklam. Jedyne. No i może trochę liga mistrzów ;-)
0 0
odpowiedź
User
lisidło
Autor dezinformuje. To sa dane historyczne. A STAN i TREND?
PRAWDA taka: 40 mln zł mniejszy przychód (rok 2016.09.30- 2015.09.30)- d i strata 3 tys w 1 kwartale 2016, 5 tys. w 2. kwartalle i 8 tys. w 3 kwartale 2016.
To "faktycznie" super trend w górę...
To medium karmi nas pólprawdami tzn. niby prawdą bez refleksji.
To tak jak z "katastrofą" Wiadomości TVP1.....spadki, spadki, katastrofa....a Wiadomości TVP1 są dziś najchętniej ogladanym programem informacyjnym (te dane podaje Wirtualne Media) i jakoś brak refleksji dlaczego Fakty spadły na 2. pozycję. Skad te spadki...a moze katastrofa?
0 0
odpowiedź
User
lisidło
W pierwszym rzypadku mowa o przychodach ITI Neovision (nc+)
w drugim o stratach w bazie (liczbie abonentów) nc+.
Warto też skonstatować, że do 3 kwartału 2015 dane pobierano z raportów TVN (spółki giełdowej)....później z raportów Vivendi. Kto zaręczy, ze twórczość księgowych Vivendi to najprawdziwsza prawda?
Po trzecie...chyba wszyscy słyszeli jak giełdowy Orange w Polsce liczył abonentów....i dlaczego liczbę zawyżał?
0 0
odpowiedź