SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

45 proc. polskich internautów odwiedza Netflixa, KSW i UPC podbiły wyniki Viaplay

W grudniu Netflix osiągnął w Polsce swój kolejny rekordowy wynik - 13,3 mln użytkowników, a Viaplay wraz z pierwszą transmisją gali KSW i promocją w UPC Polska osiągnęła wzrost o 66 proc. Sporo zwiększyły się też wyniki Canal+ online i HBO GO, natomiast spadki zanotowały platformy Wirtualnej Polski i Telewizji Polskiej, a także Polsat Box Go.

Walka podczas gali KSWWalka podczas gali KSW

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Netflixa jako serwis www i aplikację mobilną w grudniu ub.r. odwiedziło 13,34 mln polskich internautów, co dało 44,9 proc. zasięgu.

Netflix jest najpopularniejszym serwisem VoD i OTT w Polsce od drugiej połowy 2019 roku, dał się wyprzedzić jedynie w lutym ub.r., kiedy na należącym do Grupy TVN Discovery Playerze premierę miała komedia „Listy do M. 4”, z powodu lockdownu nieemitowana wcześniej w kinach.

Amerykańska platforma spore wzrosty notowała także w drugiej połowie ub.r., kiedy w badaniu Mediapanel zaczęto podawać łączne dane serwisów www i aplikacji mobilnych. Netflix w sierpniu miał 11,94 mln polskich użytkowników, w październiku - 12,27 mln, a w listopadzie - 13,02 mln.

Ilu subskrybentów ma Netflix w Polsce?

W badaniu Mediapanel mierzona jest liczba użytkowników, czyli internautów, którzy przynajmniej raz w miesiącu odwiedzili dany serwis i aplikację. W przypadku platform subskrypcyjnych dane o liczbie płacących użytkowników w Polsce podaje jedynie CDA, ponieważ jest notowane na warszawskiej giełdzie, a sprzedaż subskrypcji do CDA Premium to lwia część biznesu firmy.

Na koniec września ub.r. z platformy CDA Premium i wprowadzonej w niej w sierpniu usługi CDA TV ze streamingiem 90 stacji telewizyjnych korzystało 379 tys. subskrybentów, wobec 285 tys. rok wcześniej. Przełożyło się to na wzrost kwartalnych wpływów ze sprzedaży subskrypcji z 14,06 do 16,1 mln zł.

Natomiast według badania Mediapanel w grudniu CDA Premium (to część serwisu CDA.pl z kategorii VoD i OTT) miało 3,37 mln użytkowników i 11,36 proc. zasięgu.

Globalnie Netflix na koniec września ub.r. miał 213, 56 mln subskrybentów, o 4,4 mln więcej niż kwartał wcześniej. W obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki liczba subskrybentów zwiększyła się z 68,7 do 70,5 mln.

W grudniu na platformie pojawiły się m.in. drugi sezon serialu „Wiedźmin” na podstawie prozy Andrzeja Sapkowskiego oraz film „Nie patrz w górę”, który był hitem końcówki miesiąca.

Viaplay z KSW i UPC zyskała 730 tys. użytkowników

Oprócz Netflixa w czołowej dziesiątce platform VoD i OTT są dwie zagraniczne marki, które na dobre pojawiły się u nas w zeszłym półroczu. Prime Video w grudniu zanotował 2,35 mln polskich użytkowników i 7,9 proc. zasięgu. Z platformy można było już korzystać wcześniej, natomiast w połowie października Amazon, w pełnej wersji działający u nas od marca ub.r., zaoferował usługę subskrypcyjną Prime, w ramach której oprócz nielimitowanych dostaw zakupów z platformy można korzystać z Prime Video.

Z kolei skandynawska platforma Viaplay zadebiutowała w Polsce na początku sierpnia, wraz z nowym sezonem rozgrywek piłkarskich. Obecnie pokazuje m.in. ligę niemiecką, Ligę Europy, Ligę Konferencji i wiele zawodów w innych dyscyplinach, jesienią udostępniła nowy polski sezon show „Fort Boyard”.

W grudniu Viaplay odwiedziło 1,83 mln polskich internautów, co dało 6,16 proc. zasięgu, podczas gdy miesiąc wcześniej było to 1,1 mln użytkowników i 3,69 proc. zasięgu. Do tego wzrostu zapewne przyczynił się początek współpracy z KSW - w połowie grudnia na platformie pierwszy raz pokazywano galę tej federacji, a od br. zaplanowano transmisje 12 gal rocznie.

W efekcie Viaplay w grudniu zyskała użytkowników, mimo że w listopadzie zakończono promocję z darmowym dostępem do platformy przez pierwsze 30 dni. Lepsze wyniki zanotowała jedynie we wrześniu: 2,25 mln internautów i 7,71 proc. zasięgu, a nieco gorsze w październiku: 1,66 mln użytkowników i 5,63 proc. zasięgu.

Z drugiej strony sieć UPC Polska w ramach promocji na początku grudnia zaoferowała wszystkim swoim klientom darmowy dostęp do Viaplay przez miesiąc.

Z kolei portal WP.pl w kategorii VoD i OTT zanotował 4,52 mln odwiedzających i 15,22 proc. zasięgu. Te statystyki dotyczą głównie platformy WP Pilot oferującej streaming ponad 100 kanałów telewizyjnych, zdecydowaną większość w płatnych pakietach.

Player i HBO przed platformami TVP i Polsatu

W zestawieniu jest pięć platform nadawców telewizyjnych. Najpopularniejszy w tym gronie jest Player, którego w grudniu odwiedziło 4,67 mln internautów, co dało 15,71 proc. zasięgu. Od prawie roku platforma jest w pełni odpłatna, w październiku podwyższono ceny najtańszych pakietów.

HBO GO, zapewniające cały ruch HBO w kategorii VoD i OTT (start platformy HBO Max w Polsce zapowiadano na początek br.), zanotował 3,83 mln polskich użytkowników i 12,89 proc. zasięgu.

Poniżej 3 mln odwiedzających miały trzy inne platformy. Część TVP.pl z treściami VoD i OTT odwiedziło 2,89 mln internautów (co dało 9,72 proc. zasięgu), Canal+ online - 2,87 mln (9,65 proc. zasięgu), a Polsat Box Go - 2,69 mln (9,04 proc. zasięgu).

Ta ostatnia platforma, oferująca treści w modelu subskrypcyjnym, ruszyła we wrześniu ub.r., razem z bezpłatnym Polsat Go zastąpiła Iplę. Natomiast Canal+ online jest rozwijany od wiosny 2020 roku, w sierpniu ub.r. zaczął być sprzedawany we wspólnej ofercie z Netflixem, a miesiąc później pojawił się w nim pakiet ze stacjami Polsat Sport Premium i Eleven Sports. Równocześnie Canal+ wyłączał swoim kolejnym abonentom telewizyjnym platformę nc+ GO.

W porównaniu z listopadem Netflix zyskał 332,7 tys. polskich internautów, co oznacza wzrost o 2,5 proc.

Zdecydowanie najmocniej w górę poszły wyniki Viaplay (o 730 tys. użytkowników, czyli 66,3 proc.), natomiast więcej niż Netflix zyskało też kilka innych platform. Na Playerze liczba użytkowników zwiększyła się o 563,8 tys. (czyli 13,7 proc.), na HBO GO - o 544,2 tys. (16,5 proc.), a na Canal+ online - o 491,3 tys. (20,7 proc.).

Z kolei CDA Premium zanotowało wzrost o 267,3 tys. (8,6 proc.), a Prime Video - o 188,6 tys. (8,7 proc.).

Polsat Box Go z największym spadkiem

Zmalały wyniki trzech platform. WP.pl w kategorii VoD i OTT straciła 150,8 tys. użytkowników (to 3,2 proc. w dół), TVP.pl - 187,6 tys. (6,1 proc.), a Polsat Box Go - 300,3 tys. (10 proc.).

Dla tej ostatniej platformy to kolejny spadkowy miesiąc. We wrześniu miała 3,99 mln użytkowników, a w październiku - 3,34 mln.

Dołącz do dyskusji: 45 proc. polskich internautów odwiedza Netflixa, KSW i UPC podbiły wyniki Viaplay

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
HBO skoczyło dzięki Zendayi i serialowi Euphoria. Co było do przewidzenia, biorąc pod uwagę że dopiero był Spider-man i Zendaya jest teraz na topie.
odpowiedź
User
Analityk
Kto te analizy wymyśla. Viaplay skoczyło bo UPV dało wszystkim klientom za darmo w grudniu
odpowiedź
User
Analityk
UPC oczywiście
odpowiedź