UPC Polska ma 1,47 mln klientów. 714 tys. korzysta z Horizon, a 676 tys. z Connect Boxu
Na koniec trzeciego kwartału br. UPC Polska miała 1 470 600 klientów (o 39,7 tys. więcej niż rok wcześniej), z czego 1,06 mln korzystało z telewizji cyfrowej. Operator miał sprzedanych 3,135 mln usług jednostkowych, po wzroście o 125 tys. w skali roku.
UPC Polska podkreśla, że trzeci kwartał br. był czwartym z rzędu, w którym operator zanotował wzrost bazy użytkowników.
Internet goni telewizję
Liczba użytkowników usług internetowych wzrosła o 11,7 tys. do 1,211 mln. Natomiast liczba użytkowników modemu Connect Box wzrosła o 119,9 tys. w ciągu roku do 676,1 tys. na koniec trzeciego kwartału. Średnia prędkość, z której korzystają klienci UPC, wzrosła do 236 Mb/s.
Telewizja cyfrowa nadawana przez UPC powiększyła liczbę użytkowników o 4,2 tys. w ciągu trzeciego kwartału oraz o 27,7 tys. rok do roku, osiągając poziom 1,06 mln. W ciągu roku liczba użytkowników platformy Horizon wzrosła o 103,2 tys. do 713,8 tys.
Spore wzrosty zanotowała także oferta UPC Biznes - przybyło jej ponad 2,6 tysiąca klientów biznesowych, co oznacza wzrost o 7,5 tys. od początku roku. Jak komentuje w komunikacie firma, ten wynik jest efektem inwestycji w rozwój sieci sprzedaży i w portfolio produktów: szybkich łącz internetowych, usług podnoszących cyberbezpieczeństwo w firmach, a także rozwiązań mobilnych.
Gigabitowe reklamy
Jako najważniejsze wydarzenia w trzecim kwartale firma wskazuje m.in. wprowadzenie usług mobilnych, rozszerzenie zasięgu intenetu z prędkością gigabitową do ponad 2 mln gospodarstw domowych w 13 nowych miastach w całej Polsce, wzrost średniej prędkości internetu, z którego korzystają klienci, do 236 Mb/s oraz start nowej kampanii marketingowej z bohaterem marki - UPCeuszem.
Łączy zasięg usług UPC Polska na koniec września br. wynosił 3,52 mln gospodarstw domowych, po przyłączeniu 24,5 tys. nowych w trzecim kwartale br. oraz 93,9 tys. w ujęciu rok do roku.
Według sprawozdania w KRS w ub.r. UPC Polska zanotował wzrosty wpływów o 1,1 proc. do 1,57 mld zł i 1,3 mln zł zysku operacyjnego (wobec 25,2 mln zł straty rok wcześniej), a jej strata netto zwiększyła się z 301,9 do 400,2 mln zł.
Dołącz do dyskusji: UPC Polska ma 1,47 mln klientów. 714 tys. korzysta z Horizon, a 676 tys. z Connect Boxu