UOKiK karze Euro Net za „darmową dostawę tylko do piątku”
Firma Euro Net została ukarana przez UOKiK grzywną w wysokości 515 tys. zł za mylącą reklamę pod hasłem „Darmowa dostawa tylko do piątku” wspierającą promocję, która w rzeczywistości trwała kilka miesięcy.
Reklama „Darmowa dostawa tylko do piątku” dotyczyła promocji obowiązującej w sklepie Euro.com.pl oferującym sprzęt RTV i AGD. Jednak promocyjna oferta nie obowiązywała wyłącznie przez jeden tydzień, tylko w tej samej formie zaczynała się w każdy poniedziałek od czerwca ub.r. do lutego br.
Zdaniem UOKiK-u konsumenci pod wpływem hasła „Darmowa dostawa tylko do piątku” mogli dokonać zakupu, na który by się nie zdecydowali, gdyby nie zachęciła ich do tego reklama z „ponaglającym” sloganem. W efekcie reklama wprowadzała odbiorców w błąd, a emitując ją, Euro Net dopuścił się nieuczciwej praktyki rynkowej i naruszył zbiorowe interesy konsumentów.
Na firmę, która przestała już emitować takie reklamy, nałożono karę w wysokości 515 365 zł. Decyzja nie jest prawomocna, więc Euro Net może odwołać się od niej do sądu.
Dołącz do dyskusji: UOKiK karze Euro Net za „darmową dostawę tylko do piątku”