„Tygodnik Powszechny” dalej ze stratą
Spółka wydająca „Tygodnik Powszechny” w ub.r. zwiększyła przychody prawie o 4 proc. do 11 mln zł, a przy minimalnym wzroście kosztów finansowych jej strata netto zmalała o prawie 130 tys. zł.
Przychody spółki Tygodnik Powszechny w ub.r. zwiększyły się rok do roku z 10,59 do 11,99 mln zł. Firma nie podaje, ile zarabia z tradycyjnej sprzedaży tygodnika, ile z jego subskrypcji cyfrowych, a ile z reklam. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” wynosiła 22 610 egz., o 0,36 proc. więcej niż przed rokiem.
Zarząd firmy podkreślił w sprawozdaniu, że w ub.r. kontynuowano transformację cyfrową „Tygodnika Powszechnego". - Kluczowym elementem tego procesu było zakończenie prac podjętych z inicjatywy Fundacji Tygodnika Powszechnego jako lidera projektu w ramach projektu grantowego Fundacji o nazwie „rE-medium”, mającego na celu stworzenie nowoczesnego zintegrowanego rozwiązania informatycznego (CMS, paywall, e-marketing), a następnie wdrożenie nowego systemu CMS w działania operacyjne redakcji i wydawnictwa - opisano.
Zaznaczono, że po uruchomieniu w sierpniu ub.r. tego CMS-u w krótkim czasie nastąpił „znaczący i trwały wzrost liczby subskrybentów cyfrowych, wzrost sprzedaży płatnych e-dostępów”.
Koszty „Tygodnika Powszechnego” w ryzach
Wydatki operacyjne Tygodnika Powszechnego kolejny rok z rzędu były wyższe od przychodów. Wyniosły 11,23 mln zł, o 0,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Koszty usług obcych wzrosły z 4,31 do 4,6 mln zł, a koszty rodzajowe określone jako pozostałe - z 677 do 763,3 tys. zł. Zarząd spółki zaznaczył, że „przez cały rok 2023 prowadził intensywne działania mające na celu obniżenie kosztów druku i papieru, w rezultacie podejmowanych negocjacji z drukarniami udało się w ciągu roku znacząco obniżyć koszt produkcji fizycznej”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Nakłady na wynagrodzenia minimalnie zmalały (z 3,98 do 3,96 mln zł), na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się z 1,8 do 1,31 mln zł, a koszty ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych wzrosły z 428,3 do 464,9 tys. zł.
Liczba pracowników etatowych firmy zwiększyła się z 25 do 26, średnia liczba stałych współpracowników zmalała z 16 do 15, zaś liczba autorów zewnętrznych - z 271 do 250.
CZYTAJ TEŻ: Zmiany w "Tygodniku Powszechnym". Już na pierwszej stronie
Pozostałe przychody operacyjne zmalały z 450,1 do 116,7 tys. zł (z czego suma otrzymanych dotacji z 334,1 do 89,4 tys. zł), a pozostałe koszty operacyjne - ze 120,9 do 113,2 tys. zł.
Strata operacyjna Tygodnika Powszechnego zmniejszyła się z 392,7 do 233,5 tys. zł, a strata brutto i netto - z 385 do 257,6 tys. zł.
Jak będzie w br.? W pierwszym kwartale średnia sprzedaż „Tygodnika Powszechnego” zwiększyła się o 2,64 proc. do 21 912 egz. (dane Polskich Badań Czytelnictwa). We wrześniu ub.r. cenę pisma podwyższono o złotówkę do 13 zł, uzasadniając to m.in. rosnącymi kosztami papieru i druku.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: „Tygodnik Powszechny” dalej ze stratą