„Twój Styl” na czele czytelnictwa miesięczników, „Wysokie Obcasy Extra” liderem dwumiesięczników
W okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”, a pozostałe lokaty na podium przypadły „Claudii” i „Czterem Kątom”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,54 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 10,85 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9,34 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,75 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,02 proc. respondentów (wzrost o 0,09 pkt. proc.).
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, kulinarnym i ogrodniczym.
Miesięczniki | sierpień 2013 : styczeń 2014 | sierpień 2012 : styczeń 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 11,54% | 10,85% |
Claudia | 9,34% | 8,59% |
Cztery Kąty | 8,02% | 7,93% |
Poradnik Domowy | 7,16% | 6,95% |
Focus | 7,08% | 7,37% |
Kobieta i Życie | 6,90% | 6,61% |
Murator | 6,83% | 7,07% |
Przyślij Przepis! | 6,56% | 5,78% |
Dobre Rady | 6,49% | 6,10% |
Przepisy Czytelników | 6,34% | 5,52% |
Świat Kobiety | 6,12% | 5,32% |
Mój Piękny Ogród | 6,11% | 5,05% |
Komputer Świat | 5,54% | 5,32% |
National Geographic | 5,35% | 4,86% |
Olivia | 5,27% | 5,37% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 5,19% | 4,43% |
Avanti | 5,18% | 4,68% |
Świat Wiedzy | 5,02% | 4,26% |
Glamour | 4,66% | 3,71% |
Skarb | 3,89% | - |
Działkowiec | 3,76% | 3,78% |
Świat Zdrowia | 3,70% | 3,19% |
Pani | 3,47% | 3,71% |
Moje Mieszkanie | 3,22% | 2,48% |
Dom & Wnętrze | 2,98% | 2,51% |
Mamo To Ja | 2,94% | 3,48% |
CD Action | 2,92% | 2,90% |
CKM | 2,83% | 3,02% |
Moje Gotowanie | 2,81% | 2,13% |
Cosmopolitan | 2,74% | 2,61% |
Joy | 2,64% | 2,78% |
Focus Historia | 2,63% | 2,14% |
Elle | 2,56% | 2,21% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,56% | - |
M jak mieszkanie | 2,51% | 1,73% |
Przepis na Zdrowie | 2,42% | 1,58% |
Auto Motor i Sport | 2,40% | 2,04% |
Uroda | 2,38% | 1,82% |
TopGear | 2,32% | 1,75% |
Auto Świat Poradnik | 2,31% | 1,78% |
PC Format | 2,19% | 2,35% |
Playboy | 2,08% | 2,04% |
Zwierciadło | 2,08% | 2,46% |
Moda na Zdrowie | 2,04% | 2,03% |
Ładny Dom | 2,00% | 1,67% |
Świat Motocykli | 1,95% | 1,72% |
Men's Health | 1,90% | 1,73% |
Zdrowie | 1,87% | 1,72% |
Dobre Wnętrze | 1,83% | 1,78% |
National. Geographic. Traveler | 1,75% | 1,58% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,72% | 1,04% |
PC World | 1,71% | 1,71% |
Kuchnia | 1,69% | 1,50% |
Logo | 1,63% | 1,65% |
Przepis na Ogród | 1,57% | 1,18% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,53% | 1,38% |
Dziecko | 1,49% | 1,72% |
Twoje Dziecko | 1,47% | 1,65% |
Burda | 1,46% | 1,19% |
Forbes | 1,37% | 1,15% |
Cała Ty | 1,16% | - |
Chip | 1,14% | 1,35% |
InStyle | 1,13% | 1,03% |
Wróżka | 1,10% | 1,30% |
Bravo Girl | 1,08% | 1,13% |
Vita | 1,05% | 0,99% |
Twój Maluszek | 0,94% | 1,16% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne | 0,89% | - |
Shape | 0,89% | 0,67% |
M jak Mama | 0,86% | 1,06% |
Podróże | 0,81% | 0,72% |
Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping) | 0,81% | 0,59% |
Weranda | 0,79% | 0,69% |
Harper's Bazaar | 0,70% | - |
Architektura-Murator | 0,69% | 0,54% |
Voyage | 0,68% | 0,53% |
Sukces | 0,60% | 0,60% |
Twist | 0,58% | 0,81% |
Fun Club | 0,43% | 0,43% |
Żagle | 0,39% | 0,48% |
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku ich czytanie zadeklarowało 3,30 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.
Dwumiesięczniki | sierpień 2013 : styczeń 2014 | sierpień 2012 : styczeń 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Wysokie Obcasy Extra | 3,30% | - |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,32% | 2,05% |
Auto Świat 4x4 | 1,87% | 1,35% |
Sól i Pieprz | 0,93% | 0,83% |
Women's Health | 0,73% | - |
Elle Decoration | 0,54% | 0,54% |
Weranda Country | 0,37% | 0,38% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków i w okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku na losowej próbie 21 225 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od sierpnia do grudnia 2013 roku nie były badane dwumiesięczniki: „Cała Ty” i „Uważam Rze inaczej pisane”, a w sierpniu 2013 roku - „PC World”, od sierpnia do września 2013 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a w sierpniu 2013 roku - „Women's Health”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” na czele czytelnictwa miesięczników, „Wysokie Obcasy Extra” liderem dwumiesięczników