TVP Sport znokautował konkurencję. Eurosport o 66 proc. w dół
W lutym 2014 roku nowym liderem oglądalności wśród stacji sportowych został TVP Sport, który relacjonował igrzyska olimpijskie w Soczi. Największy wzrost w zestawieniu zanotował Canal+ Sport, z kolei najwięcej stracił Eurosport.
Udział TVP Sport w lutym 2014 roku wyniósł 0,61 proc., czyli o 69,44 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W lutym 2013 roku stacja ta była trzecia. Należy jednak wziąć pod uwagę, iż w zeszłym miesiącu TVP Sport obszernie relacjonował zimowe igrzyska olimpijskie w Soczi.
Druga lokata należała do Polsatu Sport, którego udział zmniejszył się o 42,37 proc. do poziomu 0,34 proc.
Na ostatnim miejscu podium ulokował się Eurosport, który rok wcześniej był liderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 0,33 proc., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 66,33 proc.
Z kolei największy wzrost zanotował Canal+ Sport, który awansował z pozycji siódmej na piąte. Jego udział w analizowanym miesiącu zwiększył się bowiem o 100 proc. do 0,22 proc.
Stacja | Wszyscy 4+ | |
luty 2013 | luty 2014 | |
SHR % | SHR % | |
TVP Sport | 0,36% | 0,61% |
Polsat Sport | 0,59% | 0,34% |
Eurosport | 0,98% | 0,33% |
Polsat Sport News | 0,26% | 0,25% |
Canal+ Sport | 0,11% | 0,22% |
Eurosport2 | 0,13% | 0,13% |
Polsat Sport Extra | 0,10% | 0,09% |
Orange Sport | 0,14% | 0,09% |
nSport | 0,08% | 0,08% |
Extreme Sports | 0,07% | 0,07% |
Sportklub | 0,02% | 0,01% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce również zajął kanał TVP Sport (0,69 proc. udziału; po wzroście o 146,43 proc. - największym w zestawieniu), który rok wcześniej był trzeci.
Z pierwszego na drugie miejsce spadł Polsat Sport (0,31 proc. udziału; w dół o 53,73 proc.). Natomiast z siódmej na trzecią lokatę awansował Canal+ Sport (0,30 proc.; + 100 proc.). Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Eurosport - było to 59,70 proc.
Stacja | Wszyscy 16-49 | |
luty 2013 | luty 2014 | |
SHR % | SHR % | |
TVP Sport | 0,28% | 0,69% |
Polsat Sport | 0,67% | 0,31% |
Canal+ Sport | 0,15% | 0,30% |
Eurosport | 0,67% | 0,27% |
Polsat Sport News | 0,25% | 0,25% |
Polsat Sport Extra | 0,13% | 0,13% |
Eurosport2 | 0,18% | 0,12% |
Extreme Sports | 0,11% | 0,12% |
Orange Sport | 0,16% | 0,10% |
nSport | 0,10% | 0,10% |
Sportklub | 0,02% | 0,01% |
Dołącz do dyskusji: TVP Sport znokautował konkurencję. Eurosport o 66 proc. w dół
Udział w rynku po Soczi wróci do normy - TVP Sportowi spadnie, Eurosportowi wzrośnie i tyle. Różnica taka, że Eurosport nie narobił sobie długów, by za wszelką cenę płacić horrendalne stawki MKOLowi.