TVP organizuje Międzynarodowy Festiwal TV Heart of Europe
Od 3 do 5 listopada Telewizja Polska organizuje w Warszawie Międzynarodowy Festiwal Telewizyjny Heart of Europe. Będzie to konkurs produkcji telewizyjnych nadawców publicznych z Europy Środkowo-Wschodniej.
Celem projektu Heart of Europe jest promocja twórczości telewizyjnej Europy Środkowo-Wschodniej, a także wzmacnianie roli mediów publicznych w Europie.
- Idea stworzenia przestrzeni, która pozwoliłaby dzielić się sztuką telewizyjną z obszaru Europy Środkowo-Wschodniej, a jednocześnie konsolidować media publiczne regionu i skupionych wokół nich twórców od dawna była naszym marzeniem i czekała na realizację. Nowy festiwal jest nie tylko hołdem, złożonym środkowoeuropejskim artystom i ich dziełom - to także przestrzeń integrowania i promowania naszego dziedzictwa kulturowego zarówno między obecnymi tu nadawcami, jak i wobec reszty świata - komentuje Jacek Kurski, prezes zarządu TVP.
- Sama nazwa festiwalu wskazuje na niezgodę dzielenia Europy na centrum i peryferie. Te przebrzmiałe idee nie mogą mieć miejsca w nowoczesnym świecie. Wskazujemy, że kraje Trójmorza w pełni mogą czuć się sercem Europy. Żywotnym, twórczym i inspirującym - dodaje Mateusz Matyszkowicz, członek zarządu publicznego nadawcy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Podczas Heart of Europe zostaną zaprezentowane produkcje polskie i międzynarodowe w sześciu kategoriach: film fabularny, serial fabularny, film i serial dokumentalny, rozrywka, produkcje przeznaczone dla dzieci i młodzieży oraz digital. Produkcje telewizyjne będą prezentowane w językach oryginalnych z angielskimi napisami. W trakcie festiwalu, oprócz pokazów kinowych, zaplanowano też tematyczne panele dyskusyjne z udziałem ekspertów i zaproszonych gości.
Wydarzenie odbędzie się w formie hybrydowej: w warszawskiej Kinotece (od 3 do 5 listopada) i online, na platformie festiwalu heartofeurope.tvp.pl (od 3 do 30 listopada).
Ogółem do udziału w Heart of Europe zgłoszono ponad 80 produkcji z 12 krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej.
TVP planuje 3,2 mld zł wpływów i 250 mln zł straty
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.
Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.
W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.
W br. Telewizja Polska otrzyma kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.
Dołącz do dyskusji: TVP organizuje Międzynarodowy Festiwal TV Heart of Europe
a) promowano jakość, a nie kicz i chałturę
b) nie było z naszych podatków
Bo te w tej propagandzie i tak są wydawane na życzenia partii i jakość mediów oceniam tak samo nisko jak poprzednio, a teraz doszła niesłychana propaganda. Niestety jedna jaskółka wiosny nie czyni, a wydatki na kicz i badziewie w innych miejscach zostaną.
Tak szczerze, mieszkam tu chwilę i bardzo dużo programów jest o Polsce od turystyki, przyrody, nawet o polskiej koleji.
TVP cały czas w jakąś komercję się bawi.