TVP będzie produkować treści dedykowane na VoD. Na początek „Komisja morderstw”
W nadchodzącym sezonie jesiennym użytkownicy VoD.tvp.pl będą mogli oglądać materiały specjalne o serialu „Komisja morderstw”. Nadawca pracuje nad nową platformą VoD, a na przyszły rok planuje kolejne dedykowane formaty. - Priorytetem dzisiaj jest powstawanie dużej ilości kontentu do internetu - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, wiceprezes TVP.
Wiosną Telewizja Polska zdecydowała, że seriale i programy TVP będą dostępne u zewnętrznych operatorów VoD tylko do połowy 2016 roku. I tak treści znikały z platform takich jak Vod.pl czy Ipla.tv. Nadawca publiczny chce w ten sposób rozwijać własny serwis VoD.
Po pół roku od zmian TVP jest zadowolona z decyzji. Jak wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej, nadawca pracuje teraz nad stworzeniem własnej platformy, ale chce się skupić także na produkcji audycji dedykowanych na VoD.
- To była dobra decyzja. Oglądalność treści w vod.tvp.pl wzrosła nam o ponad 50 proc. Przed nami dużo pracy, bo budujemy nową platformę wieloekranową. Priorytetem na dzisiaj jest powstawanie dużej ilości kontentu dedykowanego do internetu - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, wiceprezes TVP.
Od września w serwisie VoD.tvp.pl udostępniane będą webizody, nawiązujące do serialu „Komisja morderstw”, którego emisja w TVP1 startuje we wtorek 30 sierpnia br. o godz. 21.25 (przeczytaj naszą recenzję).
Przed premierą każdego odcinka na portal VoD.tvp.pl trafią specjalne materiały o serialu. Pojawią się w nich m.in. rozmowy z aktorami i twórcami „Komisji” oraz ekskluzywne sceny z odcinków.
Wiceprezes Stanecki zapowiada, że nadawca pracuje nad kolejnymi produkcjami, które obejrzą jedynie użytkownicy VoD.tvp.pl.
- Wciąż trwają prace nad uruchomieniem całkowicie nowej platformy internetowej nadawców publicznych. Główną intencją jej projektantów oprócz online’owego udostępnienia całej produkcji i archiwaliów jest stworzenie prawdziwie interaktywnego społecznie medium, które będzie wychodziło daleko poza ramy tradycyjnej telewizji. Z własnymi formatami, produkcjami wykorzystującymi najnowsze rozwiązania stosowane w nowych mediach jak np. telewizja 360 st., debaty z udziałem internautów, materiały tworzone przez widzów, głosowania - zapowiada Maciej Stanecki.
Telewizja Polska chce, aby na jej portalu ogniskowały się programy, dyskusje i projekty edukacyjne związane ze zbliżającą się setną rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości.
- Naszą ambicją jest to, aby nowy portal poza udostępnianiem treści z anten stał się autonomicznym miejscem debaty społecznej o tym czego uczą nas doświadczenia historyczne w odniesieniu do wyzwań współczesności, jak powinniśmy w związku z tym kształtować naszą wspólnotę i aktywności obywatelskie, wreszcie jak rozumnie odnieść się do trendów cywilizacyjnych i zjawisk kulturowych - podkreśla wiceprezes TVP.
Przypomnijmy, że w pierwszym kwartale 2017 roku na platformie VoD Telewizji Polskiej pojawią się seriale i programy BBC pod szyldem BBC First. TVP planuje też uruchomić player dla materiałów wideo 360 stopni i wirtualnej rzeczywistości oraz specjalny kanał poświęcony programowi „Start in Poland”. TVP pracuje nad rekonstrukcją cyfrową materiałów archiwalnych, m.in. filmów i seriali.
Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. serwis VoD.tvp.pl miał 1,28 mln użytkowników, 10,74 mln odsłon krajowych i 3,76 mln godzin korzystania przez odwiedzających w kraju, co daje średnio 2,94 godziny na użytkownika.
Dołącz do dyskusji: TVP będzie produkować treści dedykowane na VoD. Na początek „Komisja morderstw”
Lecz się