TVN Media z nowymi grupami rozliczeniowymi dla tematycznych kanałów. W TVN pozostaje 16-49
Na początku 2022 roku TVN Media wprowadzi do oferty 10 grup rozliczeniowych, które będą wykorzystywane przy kanałach tematycznych biura reklamy. W TVN i TVN7 główną grupa komercyjną pozostanie 16-49. - W przypadku tych stacji zdecydowana większość czasu reklamowego kupowana jest przez reklamodawców w formule sprzedaży cennikowej - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Grupa Discovery.
Od stycznia wszystkie kanały tematyczne obsługiwane przez TVN Media będą rozliczane w następujących grupach: 25-54 przychody > 3 tys. / gosp. domowe, 20-54, 16-49, kobiety 40-64, 16-49, 16-49 miasta 50+, kobiety 16-49 miasta 50+, mężczyźni 16-49 miasta 50+, 4-12 i 13-34.
- Oferta TVN Media to 60 kanałów, różniących się zawartością programową i charakterystyką widowni. W roku 2021 prawie każdy pakiet GRP kalkulowany był w grupie wszyscy 16-49. W przyszłym roku wykorzystanie 10 grup w procesie planowania i rozliczenia efektu kampanii poprawi precyzję dotarcia i zwiększy efektywność komunikacji. Za ostateczny efekt będzie odpowiedzialna nie tylko struktura produktu (rozumiana jako predefiniowana kompozycja kanałów w pakiecie), lecz także ocena rzeczywistej oglądalności w danym targecie. Warto dodać, że zmiana ta jest związana z istotnym powiększeniem panelu Nielsena, co podniesie precyzję predykcji dla węższych grup i umożliwi prawidłową optymalizację przed i w trakcie emisji - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Grupa Discovery.
W przypadku dwóch głównych anten - TVN i TVN7 - główną grupą rozliczeniową pozostaną widzowie od 16 do 49 lat.
- W przypadku TVN i TVN7 zdecydowana większość czasu reklamowego kupowana jest przez reklamodawców w formule sprzedaży cennikowej. Dzięki niej klient sam decyduje, przy jakim programie i do jakiej widowni kieruje swój komunikat – informuje nas biuro prasowe TVN Grupa Discovery.
BR TVP i Polsat Media poszerzają grupę rozliczeniową
Na początku 2022 roku nową grupę rozliczeniową wprowadzi biuro reklamy Telewizji Polskiej, które zacznie się posługiwać grupą 7-74. W ostatnich latach nadawca stosował grupę 16-59, a do stycznia 2014 roku - 16-49.
Dotychczas, od bardzo wielu lat, telewizje, agencje mediowe i reklamodawcy stosowali grupę 16-49 lat, określaną mianem tzw. grupy komercyjnej. To właśnie w oparciu o oglądalność telewizji wśród widzów w tej grupie wiekowej m.in. wyceniano spoty i pakiety reklamowe, planowano budżety i kampanie, oceniano efektywność działań reklamowych w telewizji i rozliczano się z reklamodawcami.
Dołącz do dyskusji: TVN Media z nowymi grupami rozliczeniowymi dla tematycznych kanałów. W TVN pozostaje 16-49